Остават точно 10 години до 2035 и ако всичко върви по план, европейските дилъри вече няма да могат да продават автомобили с бензинови или дизелови двигатели в тях, а само нови превозни средства с електрически двигатели. Решението на властите в ЕС предизвика много спорове и дискусии, като в крайна сметка вероятно ще претърпи огромна промяна
Според германското издание Der Spiegel всъщност ЕС ще позволи продажбата на plug-in автомобили дори след 2035, като по този начин остави място на пазара за двигателите с вътрешно горене. Потвърждение идва от официален документ, публикуван през последните дни от Европейската комисия, в който се посочва, че „технологичната неутралност е ключът към процеса“.
В документа е посочено, че за да се постигне неутралност при автомобилите по отношение на климата през 2035 година ще бъде необходим технологично неутрален подход, в който синтетичните (електронни) горива също могат да играят роля чрез целенасочено изменение на регламента като част от планираното преразглеждане.
Това означава, че „електронните“ горива могат да имат бъдеще в ерата след 2035, позволявайки на двигателите с вътрешно горене да не се пенсионират на 31 декември 2034. Нещата обаче не приключват с това, уточнява Der Spiegel, като в материала си съобщава, че ограниченията за продажба на plug-in хибриди също вероятно ще отпаднат.
Германското издание разговаря с Екарт фон Клайден, лобист на Mercedes, който подчертава, че пътят на декарбонизацията трябва да се движи от пазара, а не от санкциите, като регулацията е „постоянно отворена за технологиите по такъв начин, че да продължи да позволява разрешаването на щадящи климата продукти като plug-in хибриди и система за удължаване на пробега (при тях ДВГ играе ролята на генератор за електромотора)".
Това са технологии, които, подобно на „електронните“ горива, позволяват продължаване на използването на двигатели с вътрешно горене и в които много производители, включително Mercedes, инвестират. Трябва обаче да се помни, че силовите агрегати PHEV от 1 януари 2025 трябва да отговарят на новия стандарт Euro 6e-bis, който предвижда по-строги тестове за хомологация, за да се направят декларираните разход и емисии възможно най-близки до реалните данни.
Коментари
Все още няма коментари!
Коментирай