През 2024 г. регистрациите на камиони в ЕС са намалели с 6,3%. Испания е постигнала ръст от 12% на фона на спадовете в Германия и Франция, сочи последният доклад за регистрации на автомобили за работа от ACEA.
Последните данни на Европейската асоциация на производителите на автомобили (ACEA) разкриват противоречива година за регистрациите на автомобили за работа в Европейския съюз през 2024 г. Докато регистрациите на ванове са нараснали с 8,3%, продажбите на нови камиони са намалели с 6,3%.
Сред пазарите на камиони Испания се откроява със забележителен ръст от 12%, противопоставяйки се на тенденцията за спад, наблюдавана в Германия (-6,9%), Франция (-2,9%) и Италия (-0,7%).
Вановете са водещи с пазарен ръст от 8,3%
Регистрациите на нови ванове в ЕС са нараснали с 8,3% през 2024 г., достигайки 1 586 688 единици. Испания води в процентите на растеж с 13,7% увеличение, следвана от Германия (+8,4%), Франция (+1,1%) и Италия (+0,9%).
Дизеловите ванове доминират в сегмента, като регистрациите им се увеличават с 10,5% до 1 340 003 единици.Те представляват 84,5% от пазара, което е увеличение от 1,7 процентни пункта в сравнение с 2023 г.
Регистрациите на бензинови ванове отбелязват умерен ръст от 3%, стабилизирайки се на 6% пазарен дял. Обратно, продажбите на ванове с електрическо зареждане са намалели рязко с 9,1%, което намалява и пазарния им дял от 7,2% на 6,1%.
Регистрациите на хибридно-електрически ванове също са намалели с 4,8%, което представлява само 2% дял от пазара.
Регистрациите на нови камиони падат с 6,3%
Пазарът на камиони в ЕС се свива през 2024 г., като общите регистрации са намалели с 6,3% до 327 896 единици. Това се дължи основно на спад от 8,5% в продажбите на тежкотоварни камиони, частично компенсиран от увеличение с 5,6% на регистрациите на средни камиони.
Сред основните пазари в ЕС Испания се откроява с 12% увеличение на регистрациите на нови камиони, докато Германия (-6,9%), Франция (-2,9%) и Италия (-0,7%) отбелязват спад.
Петте държави с най-голям брой регистрации на камиони през 2024 г. са:
Германия – 69 455 броя
Франция – 54 170 броя
Полша – 36 206 броя
Италия – 26 998 броя
Испания – 26 560 броя
Тези 5 пазара представляват значителна част от общите регистрации на камиони в ЕС, което подчертава значението им за сектора на автомобилите за работа в ЕС.
Електрически и „други“ регистрации на камиони
Регистрациите на електрически камиони в ЕС са намалели с 4,6% през 2024 г., запазвайки пазарен дял от 2,3%. В тази категория обаче има контрастиращи резултати в отделните държави-членки. Германия (+57,4%), Италия (+115,2%) и Швеция (+59,6%) регистрират значителен ръст в продажбите на електрически камиони. Обратно, продажбите са се сринали рязко във Франция (-57,4%) и Нидерландия (-42,3%), което значително намалява общия растеж в този сегмент.
Регистрациите на камиони, задвижвани от „други“ енергийни източници – като природен газ или алтернативни горива – рязко спадат с 27,2% в целия ЕС, като пазарният им дял се свива до 2,6% спрямо 3,3% през 2023 г. Този спад отразява по-широките предизвикателства при прехода към опции за алтернативни горива в сектора на автомобилите за работа.
Автобуси
Новите регистрации на електрически автобуси в ЕС са се увеличили с 26,8% през 2024 г., като пазарният им дял в сегмента се е повишил от 15,9% на 18,5%. Италия е най-големият пазар по обем, с впечатляващ ръст от 161,7%, докато Испания отчита увеличение със 17,5%, превръщайки се в четвъртия по големина пазар за този сегмент. Германският пазар също показа устойчивост, нараствайки с 4,9%, докато френският пазар се понижава с 11,4%. Продажбите на хибридно-електрически автобуси са намалели с 16,1%, което представлява 9,8% дял. Регистрациите на дизелови автобуси са нараснали с 11,1%, увеличавайки пазарния си дял до 63,1%, което е с 1 процентен пункт повече в сравнение с 2023 г.
Коментари
Все още няма коментари!
Коментирай