Позиция на новия стар министър на образованието и науката Красимир Вълчев по време на дискусията “Образование и ценности”, октомври 2024 г:
Ако не възпитаваме децата в уважение към авторитета на учителя, те няма да уважават нито един авторитет, няма да уважават и авторитета на родителите си.
Възпитанието е във всеки час, дори във всяко междучасие, но един отделен час по добродетели и религия може да спомогне допълнително за възпитанието в ценности и за обединяване на усилията на училището и църквата в това да направим децата добри хора.
Една от най-важните реформи в образователната система е да освободим време на учителите. Тогава те могат да бъдат по-ефективни във възпитанието и формирането на умения.
Нямаме големи противоречия относно това какви ценности искаме да формираме у децата.
Ще търсим политическо и професионално съгласие за най-важните промени в системата на образованието. По темата образование има много повече неща, които ни обединяват, отколкото ни разделят.
Красимир Вълчев се връща в образованието, след като бе министър на ГЕРБ в периода 2017 – 2021 г. Той е фигурата начело на сектора с най-висок рейтинг в учителската гилдия.
Завръщането му като министър е надежда, че ще продължат усилията за така необходимата промяна в учебните програми в средното образование по начин, който да затвърди като основен т. нар. компетентностен подход. Той се изразява в учене "за уменията на ХХI" век, както самият Вълчев обича да казва, а не за възпроизвеждане на знания - интердисциплинарно и със смислени иновации, като успоредно с това се инвестира в модерна образователна среда и дигитализация.
Предизвикателства са плавната промяна в преподаването и оценяването, обхватът, стандартът за качество в системата.
Красимир Вълчев е роден през 1975 г. в София. Магистър е по публични финанси от Икономическия унивреситет – Врана. Преминал е обучение по „Бюджет и финансово управление“ в университета „Дюк“ – САЩ. Придобива опит в сферата на финансиране на образованието; оценка и наблюдение на изпълнението на европейските предприсъединителни програми.
Коментари
Все още няма коментари!
Коментирай