Русенският стартъп hype, който разработва софтуер за управление на заведения, очаква отново да удвои оборота си през тази година. След като през 2023 г. приходите надвишиха 1 млн. лв., сега прогнозите са те да достигнат 2 млн. лв. Зад всичко това стои разширяването на бизнеса в страната, където софтуерът вече се използва в 170 градове и села, а активните потребители са над 1200.
Бизнесът е създаден през 2020 г. от трима приятели - братята Пламен и Цветелин Маневи и Георги Господинов, които преди това имат заведение и познават отвътре недостатъците на софтуерите за управление на ресторанти и барове. Затова и решават да направят програма, в която тези проблеми да са решени.
"Имаме две по-съществени разлики от конкурентите", казва Пламен Манев, изпълнителен директор на дружеството "Про софт", през което предлагат продукта си. "На първо място е интерфейсът, който е много по-съвременен и лесен за потребителя, защото отделихме 9 месеца само за дизайн", обяснява той. Другият плюс на компанията е, че предлага денонощен кол център за клиенти. Услугата е включена в месечната такса, която е средно 120 лв. на месец. "Смятам, че тази услуга допринася доста за това хората да ни харесват и като заработят с нас, да остават лоялни", добавя Манев.
Екипът на hype, който е от 20-ина души, постоянно подобрява софтуера и добавя нови функционалности.
Големият пробив за стартъпа е извън страната, след като наскоро компанията подписа договор с партньор за дистрибуция в Швейцария. Подобно споразумение предстои да бъде сключено и за Португалия и Испания. Това ще даде на компанията достъп до много по-големи пазари и възможности за допълнителен растеж.
Растеж в Европа
За бъдещия си растеж hype ще разчита и на пазарите навън. Макар че и в момента софтуерът има отделни клиенти в страни като Гърция, Белгия, Малта, Кипър, Англия, Швейцария и Испания, Манев ги определя като тестови обекти. "Сега вече имаме договор с партньор в Швейцария, който е регистрирал компания Hype Soft и ще продава българския софтуер на територията на станата. Ние му даваме права и се ангажираме да му дадем цялото ноу-хау, той трябва да подсигури екип, а приходите ще се разпределят процентно", уточнява Манев. По думите му в момента hype се интегрира с платформата за картови плащания Nexi, която работи в 25 страни и през нейните канали ще се търсят още клиенти.
РЕКЛАМА
Изборът на Швейцария за първата страна, в която да стъпят официално, той обяснява с това, че, от една страна, там са намерили добър партньор, а, от друга, с факта, че пазарът е по-голям, тъй като картовите плащания са много по-популярни. Различен ще бъде и бизнес моделът там.
"Докато в България има твърд абонамент, в Швейцария таксата за услугата ще се формира през оборота на заведенията", казва Манев. Подобен модел се предвижда и за пазарите в Португалия и Испания, където "Про софт" е пред подписване на договор с друг партньор. "Компанията там предлага POS терминали и реално има пазар, но й трябва нашият софтуер, за да влезе в заведенията", обяснява Манев. Във връзка с плановете за разширение навън, hype вече е преведен на 17 езика и работи с различни валути и ДДС ставки според страната, където ще се използва.
Коментари
Все още няма коментари!
Коментирай