Петък, 22 Ноември 2024

Отменено е изискването за връщане на товарните автомобили на всеки 8 седмици в държавата по установяване

Отменено е изискването за връщане на товарните автомобили на всеки 8 седмици в държавата по установяване
Публикация   05 Окт, 2024   /     akcent.bg   /     687

Европейското законодателство следва да позволи адаптирането на автомобилния тежкотоварен транспорт към целите за екологична устойчивост

    Съдът на ЕС се произнесе по делата за отмяна на част от разпоредбите на Пакет мобилност 1, които бяха заведени на 23 октомври 2020 г. от България, Литва, Полша, Унгария, Румъния, Малта и Кипър, а Естония и Латвия се включиха като страни помагачи.

   България положи максимални усилия да бъде напълно заличен текстът за връщане на превозното средство на всеки 8 седмици в държавата по установяване. С днешното решение на Съда на ЕС това вече е факт.

   Българската страна и единомислещите държави нееднократно представяха и аргументирано защитаваха позицията, че връщането на превозните средства води до увеличаване броя на празните курсове и неоправдано увеличаване на вредните емисии, което е в разрез със заложените цели в Зелената сделка. Направено бе проучване от KPMG, което показа, че задължителното връщане на товарните камиони ще доведе до увеличаване на вредните емисии само от българския автомобилен парк с 0,8%, дневният трафик по границите ще се увеличи двойно, с последващо време за преминаване отговарящо средно на 33 часа на камион.

   Европейското законодателство следва да позволи адаптирането на автомобилния тежкотоварен транспорт към целите за екологична устойчивост. Отмяната на непропорционалната разпоредба за връщането на превозното средство е стъпка в правилната посока, която ще намали броя на празните курсове, съответно нивото на вредни СО 2 емисии.

   Българската страна е наясно, че Пакет мобилност 1 е сложен законодателен пакет,  осигуряващ баланс между спазване основните принципи за функциониране на Единния вътрешен пазар и подобряване на условията на труд на водачите.

   В тази връзка българската страна приветства внесената правна яснота и сигурност относно разпоредбата за връщане на водача на всеки 4 седмици по местопребиваване, с което водачите ще имат правото да избират мястото за ползване на седмичната си почивка, а работодателите ще са задължени да организират работния процес по начин, позволяващ връщане в държавата на установяване.

   България ще продължи да работи в посока подобряване условията на труд на водачите, както и осигуряване на недискриминационни и пропорционални правила за предоставяне на товарни транспортни услуги в ЕС.



Коментари

Все още няма коментари!

Коментирай

   captcha