Протест и контрапротест в центъра на София. Автоинструктори от цялата страна излязоха на демонстрация заради промените в наредбата, която регулира обучението на кандидат- водачите. 7 браншови организации се обявиха против електронизацията на картоните с часовете за кормуване и ограниченията в броя на явяването на практическия изпит. Други обаче смятат промените са наложителни.
Автоинструктори от цялата страна излязоха на протест заради промените в наредбата, която регулира обучението на кандидат-водачите.
На площад "Княз Александър I" по-рано се събраха представители на бранша, подкрепящи промените, които предстоят да влязат в сила. Срещу някои от тях обаче се обявиха от "Българския Автоинструкторски съюз".
„Промените ще повлияят на обучението в положителен аспект, защото към момента не се осъщестява адекватен контрол. Работим със средства от миналия век на хартия, което позволява на колеги да не работят по изискванията, курсисти да не взимат необходимия брой часове. Когато има съвременен вариант- дигитализация на обучението - ще се даде възможност и на курсиста да знае реалните часове, които е взел, реалните километри, които е изминал по време на практиката. Обучението ще се подобри“, коментира пред екипа на Евронюз България Силвия Коцилковска, автоинструктор.
„Тези мерки ще доведат до по-добър контрол. Искаме да излезем от „сивия сектор“. Всичко да бъде ясно и легално“, допълни тя.
Ние сме в подкрепа на промените в кандидат-водачите, които предстоят да се предстоят да се случат, защото това ще изсветли нашия сектор. Това каза Красимир Георгиев, собственик на автошкола и председател на Асоциацията за квалификация на автомобилистите в България (АКАБ). Георгиев е сред организаторите на днешната демонстрация на автошколи и инструктори. От Асоциацията за квалификация на автомобилистите в България искат се оставката на зам.-министъра на транспорта Димитър Недялков и отмяна на наредбата.
Той посочи, че сред основните промени е въвеждането на дигитализация в обучението, която според него ще спомогне браншът да излезе на светло.
„Гражданите, които карат шофьорски курс и искат да станат водачи, ще могат да знаят във всеки един момент къде са карали, колко са карали, на какво са ги учили. Така ще знаят за какво дават парите за шофьорския курс, ще могат да търсят сметка, както и да извършват някакъв граждански контрол на автошколите, които не са съвестни“, обясни той.
„Основните промени са, че вече отпада хартиеният учебен картон, който е разковничето да има такъв голям сив сектор. Когато всичко се дигитализира и информационната система ще определя дали учебният час е даден правилно или не, мисля, че всичко ще бъде на светло“, допълни Красимир Георгиев. Той обяви, че от организацията подкрепят и готвеното ограничение курсист да се явява до четири пъти на изпит за половин година.
Коментари
Все още няма коментари!
Коментирай