Има спад на доверието към инфлуенсърите като цяло в сравнение с миналата година. През 2023 година 63% от крайните потребителите споделят, че се доверяват на инфлуенсъри, докато за тази година са едва 53%.
Това е един от основните изводи в третото издание на „Пулсът на инфлуенсър маркетинга в България“, което представя актуалните тенденции и предпочитания към инфлуенсър кампаниите в България от потребители, брандове и самите създатели на съдържание, и сравнява промените от същия анализ през изминалите две години (2022 - 2023 г.).
В проучването са се включили 20 компании от индустрии като: телекомуникации, технологии, забавление, банки, бързооборотни стоки, сладки изделия, спиртни и безалкохолни напитки, бири, фармация, ритейл и онлайн магазини, козметика и мода, обзавеждане на дома, НПО, както и 172 инфлуенсъра/създали на съдържание, известни лица и журналисти.
„За първи път тази година авторите на проучването питат потребителите какви според тях трябва да бъдат качествата, които притежава един инфлуенсър. Резултатите основно се разделят на три групи. Според първата група потребители (80%) най-важните личностни качества са честността, искреността и откритостта на инфлуенсърите. Втората група е на мнение, че те трябва да са позитивни, да имат харизма и да представят полезна информация. Последната група смята, че инфлуенсърите трябва да представят лично мнение за продуктите, които по някакъв начин рекламират“, обясни на специална пресконференция Дими Маджаров, директор изследвания в маркетингова агенция „Прагматика“.
По думите му, нагласите на потребителите към инфлуенсърите преминават към едно не толкова сериозно отношение към тях, отколкото към това да ги забавляват. Хората обаче спират да следват даден инфлуенсър, когато той е замесен в обществен скандал.
63% от потребителите спират да следват инфлуенсъри заради морални различия или неподходящо съдържание, и само 29% заради съдържание, създадено с AI.
Оказва се, че с повишаване на възрастта на потребителите намалява тяхната критичност и по-малка част от тях са склонни да спрат да следват даден инфлуенсър. Докато при по-младите, ако вижданията им се разминават с тези на инфлуенсъра, те ще спрат да го следват.
Основните предизвикателства пред компаниите при работа с инфлуенсърите са следните:
Коментари
Все още няма коментари!
Коментирай