Environmental Working Group, екологична организация, съди Tyson Foods Inc, най-големия доставчик на месо в САЩ, като твърди в иска, че компанията подвежда потребителите, като си поставя нереалистични цели за климата.
Tyson Foods е вторият голям производител на месо, който е съден тази година за greenwashing („зелен камуфлаж“, подобен на whitewashing), съобщи The Wall Street Journal. През февруари подобни обвинения бяха повдигнати в САЩ срещу бразилската компания JBS.
От 2021 г. насам Tyson Foods се стреми да направи дейността си въглеродно неутрална до 2050 г., а преди около две години започна да популяризира план за производство на „климатично неутрално говеждо месо“. Environmental Working Group твърди в своя иск, че тези изявления са подвеждащи и компанията няма реален план за постигане на заявените цели.
„Greenwashing е насочен към потребителите, които искат да харчат пари за добри каузи, които се опитват да поемат лична отговорност и да купуват продукти, които са по-благоприятни за климата“, отбелязва адвокатът на Earthjustice Кари Апфел, която представлява екоорганизацията в съдебния процес. - Ако тези потребители чуват много неверни или подвеждащи твърдения, те вече не могат да вземат информирани решения за това как да харчат парите си“, пояснява тя.
Tyson Foods не коментира информацията за съдебния иск. В отговор на запитване на WSJ компанията заяви, че „отдавна се е ангажирала с устойчиви практики, които включват полезното използване на нашите екологични ресурси“.
Говеждото месо съставлява 36 % от общите продажби на Tyson Foods и около 65 % от емисиите, генерирани от дейността ѝ.
Коментари
Все още няма коментари!
Коментирай