Събота, 23 Ноември 2024

Имаме 14 дни да потърсим правата си за некачествена туристическа услуга

Имаме 14 дни да потърсим правата си за некачествена туристическа услуга
Публикация   14 Авг, 2024   /     akcent.bg   /     509

   Потребителите имат право да предявят рекламация за некачествена туристическа услуга до 14 дни от установяване на несъответствието с договореното. Това припомни по Дарик основателят на онлайн платформата „Ние, потребителите“ Габриела Руменова.

   Поводът е сигнал на дама, която си е запазила настаняване в хотел на Българското Черноморие чрез туристическа агенция, но е била настанена в по-ниско бюджетна стая от тази, за която е била офертата и за която е заплатила. От туристическата агенция отказали да върнат разликата в цените между по-евтината и по-скъпата стая с аргумента, че не ги е информирала за проблема незабавно. Така било записано и в общите условия на фирмата.

   „Независимо какви уговорки са направени от търговеца – писмено или устно, те са невалидни, ако противоречат на закона“, категорична е Габриела Руменова. Тя обясни още, че търговецът няма право да съкращава дадения със закон 14-дневен срок за предявяване на рекламация за услуга с каквито и да било аргументи, както и да ограничава начините, по които потребителят да подаде своето оплакване – по имейл, в офиса, по пощата или както намери за добре.

   Съгласно Закона за защита на потребителите, когато услугата не съответства на договора, потребителят има право да получи услуга, която съответства на договора.Когато изпълнението на услугата в съответствие с договора не е възможно напълно или частично или е незаконно, или би причинило непропорционални разходи за търговеца, потребителят има право на намаляване на цената при частично изпълнение на услугата или да развали договора.



Коментари

Все още няма коментари!

Коментирай

   captcha