Събота, 28 Септември 2024

Ръст на потребителското доверие през юли и спад на очакванията за увеличение на цените

Ръст на потребителското доверие през юли и спад на очакванията за увеличение на цените
Публикация   07 Авг, 2024   /     akcent.bg   /     501

През юли се регистрира леко подобрение на общата оценка на условията за спестяване

   Общият показател на доверие на потребителите през юли 2024 г. нараства с 5.6 пункта спрямо априлското си равнище (от -14.0% на -8.4%), съобщиха от  Националният статистически институт(НСИ).

   Подобрение на потребителското доверие се отчита както сред населението в градовете, така и сред това в селата - съответно с 4.5 и 8.8 пункта. Според оценките на потребителите общата икономическа ситуация в страната през последните дванадесет месеца се подобрява,  като и очакванията им за следващите дванадесет месеца са благоприятни.

  По-позитивни в сравнение с три месеца по-рано са и оценките и очакванията на потребителите относно промените във финансовото състояние на техните домакинства. Относно безработицата в страната през следващите дванадесет месеца, прогнозите са, че тя ще остане приблизително на равнището си от предходното наблюдение (от 13.6 на 13.3 пункта на балансовия показател). 

   От НСИ отчитат, че потребителите продължават да считат, че през последните дванадесет месеца има покачване на потребителските цени, но с по-слабо темпо спрямо оценките, регистрирани през април. Същевременно и инфлационните им очаквания за следващите дванадесет месеца са по-слабо изразени.

   През юли се регистрира леко подобрение на общата оценка на условията за спестяване при настоящата икономическа ситуация в страната, като се наблюдава и известна положителна промяна в очакванията за следващите дванадесет месеца. Последната анкета отчита и малко по-позитивна нагласа в намеренията на потребителите да извършват разходи за покупка на предмети за дълготрайна употреба, за „покупка или построяване на жилище (вила)“ и за „подобрения в дома“ през следващите дванадесет месеца, поясняват от НСИ.



Коментари

Все още няма коментари!

Коментирай

   captcha