Ремонтът на българския участък на Дунав мост започва със затваряне на 400-метрова отсечка в началото на съоръжението при Русе

Ремонтът на българския участък на Дунав мост започва със затваряне на 400-метрова отсечка в началото на съоръжението при Русе
Публикация   20 Юни, 2024   /     akcent.bg   /     403

   Ремонтът на българския участък на Дунав мост при Русе ще започне от естакадната част на съоръжението, която е в самото начало на конструкцията. Първият затворен участък ще бъде с дължина от около 400 метра и той ще обхваща лентата за влизане в България. Дейностите в този участък ще продължат пет месеца. Движението там ще се извършва двупосочно в лентата, която води към Румъния. Това стана ясно от проведена днес среща на областния управител Драгомир Драганов и заместника му Георги Георгиев с представители на държавни и местни институции, имащи отношение по темата.

   В срещата участваха и от ДЗЗД „Дунав мост“ – консорциумът, който ще изпълнява дейностите. От тяхна страна беше дадено уверение, че по време на ремонта няма да се стигне до забавяне в работата на граничния пункт и пропускането на трафика през моста няма да бъде нарушено. За целта ще бъде монтирана светофарна уредба, която ще регулира преминаването както на леките, така и на товарните автомобили в затворения участък.

   Този петък Драганов и Георгиев ще се срещнат с префекта на Гюргево, както и с представители на румънските институции. В рамките на срещата ще бъдат обсъдени различни възможности за облекчаване на трафика по време на ремонта на моста. Сред мерките, които предлага областният управител е въвеждането на система за по-ефективно управление на трафика. Такава система би могла да включва взаимно признаване на резултатите от притеглянията на товарните автомобили, защото сега на практика се извършва двоен контрол както от българска, така и от румънска страна. Друга мярка, която предлага Драганов е от страна на Агенция „Митници“ да се осигури възможност за заплащане онлайн на таксата за преминаване през мостовото съоръжение в посока от България към Румъния. Проучват се и възможностите за осигуряване на трасе с автоматизирано работно място, на което да се извършва безкасово заплащане.

   За първи път в подобна среща участва и омбудсманът на Русе Валентин Димитров, който настоя да се предприемат всички мерки, така че да се гарантира спокойствието на русенци и да се избегнат задръствания по основните пътни артерии на града, причинени от транзитния трафик.

   Припомняме, че ремонтът на моста се очаква да започне през юли, като строителните работи ще се изпълняват без спиране на движението, а трафикът ще се регулира със светофар. Ще се работи ежедневно по 10-12 часа на ден, през светлата част от денонощието. Работният процес ще се организира и извършва поетапно на участъци така, че превозните средства да преминават двупосочно в платното, в което не се изпълняват строителни работи.

   От въвеждането на съоръжението в експлоатация – преди 70 години, досега такъв не е извършван. Преди повече от 22 години е правено укрепване на фугите, а през 2011 г. е подменена хидроизолацията и асфалтовата настилка. Техническият проект за ремонт на съоръжението предвижда цялостна подмяна на асфалтовата настилка, на панелите, хидроизолация, нови ограничителни системи, маркировка и др. Изпълнител на основния ремонт на Дунав мост е ДЗЗД „Дунав мост“. Стойността му е 44 877 228,68 лв. с ДДС. Срокът за изпълнение на строителните работи по договор е 730 дни. Строителният надзор ще осъществява ДЗЗД „Дунав мост-ПИИ-Строл“. Стойността на техния договор е 848 400 лв. с ДДС.



Коментари

Все още няма коментари!

Коментирай

   captcha