Петък, 22 Ноември 2024

Без реклама на хазарт от екрана: 6 години се събраха в 6 дни

Без реклама на хазарт от екрана: 6 години се събраха в 6 дни
Публикация   02 Май, 2024   /     akcent.bg   /     727

Промените ще намалят пазарната оценка на "Нова броудкастинг груп",

                Медийни зависимости

   Сред най-засегнатите от промяната са големите частни телевизии и редица медийни групи, които практически признаха, че са допуснали да бъдат прекалено зависими от рекламата на хазарт.

   Едва сега мнозина прогледнаха за истината, че хазартният бизнес дотолкова се е разраснал и обсебил публичната среда, че се е превърнал в първостепенен фактор за финансиране на големите частни телевизии и големите медии. Това говори много за състоянието на рекламния пазар в България, но също и за медиите, които са се предали в доброволна финансова зависимост на хазартния бизнес.

   В позициите, които изпратиха до Народното събрание, телевизиите се оплакаха, че ще бъдат лишени от огромни приходи годишно, което ще затрудни излъчването на важни спортни състезания. Собствениците им дори стигнаха дотам да обявят промяната за заплаха за свободата на словото, но дори това не предизвика особено съчувствие нито сред политиците, нито сред публиката.

   Основателни са обаче предположенията, че орязването на огромни финансови приходи от днес за утре ще постави големите телевизии в изключително сложна ситуация и ще понижи пазарните им оценки. Това означава, че могат да бъдат придобити сравнително лесно от играчи, свързани с Пеевски и Борисов.

              Въпросът едва ли е приключен

   Факт е, че забраната на хазартната реклама няма да е панацея за допусналото прекомерно разрастване на хазарта българско общество, но все пак е стъпка към свиването на този бизнес до по-приемливи за България мащаби. За всички, дори за самите хазартни компании, е важно секторът веднъж завинаги да намери модус вивенди с обществото - хем за да не праща в капана на хазартната зависимост десетки хиляди български семейства, както е в момента, хем за да не бъде разглеждан от политиците и други злонамерени играчи като касичка на властта.

  Въпросът с рекламата на хазарта едва ли ще приключи с окончателно гласуваните поправки в закона. Тепърва предстои тежкият процес по прилагането им на практика, което няма как да е лесно, особено в онлайн среда. Гласуваните "на коляно" текстове със сигурност ще създадат проблеми, като първият от тях е как ще се третират "интернет страниците" на самите хазартни компании за онлайн залози, които не бяха изключени от забраната за реклама. Хубавото е, че дори да се наложат корекции, връщане назад едва ли ще има, защото би било почти невероятно някоя партия да се наеме да върне рекламата на хазарт. В крайна сметка текстовете бяха гласувани с невиждано единодушие в иначе тотално раздробения парламент – 198 гласа "за" и нито един "против" или "въздържал се".

  • Промените показват на хазартните оператори кой владее положението в държавата; Борисов и Пеевски могат да дават, но могат и да взимат
  • Промените ще намалят пазарната оценка на "Нова броудкастинг груп", която в момента се намира в процедура на продажба като част от процеса по смяна на собствеността в United Group
  • Забраната ще направи услуга на големите хазартни оператори, като "затваря" пазара - затруднява влизането на нови компании и намалява конкуренцията от страна на по-малките.


Коментари

Все още няма коментари!

Коментирай

   captcha