През март продажбите на нови електрически автомобили в ЕС отбелязаха спад от 11.3% до 134 397 броя, като техният пазарен дял се сви до 13% от 13.9% година по-рано. Въпреки че продажбите на електромобили в Белгия и Франция са скочили съответно с 23.8% и с 10.9%, продажбите им в Германия отбелязаха рязък спад с 28.9%. Това показват данни на Асоциацията на европейските автомобилостроители.
За разлика от общата тенденция в Съюза на понижение, в България продажбите на електрически коли са се повишили с 3.7% до 141 броя.
За да постигне голямата цел за нетни нулеви емисии до 2050 г ЕС наложи изисквания за намаляване на емисиите от автомобилите. До 2030 г трябва да бъде постигнато намаление на емисиите на въглероден диоксид от автомобили с 55%, а тези от микробусите – с 50 на сто. Пет години по-късно всички нови автомобили и микробуси трябва да бъдат с нулеви емисии на СО2.
Законодателният акт за изграждане на инфраструктурата за алтернативни горива влезе в сила през април 2023 г. Целта е да се построят повече станции за зареждане с електричество или водород.
„Въпросът не е решен още. Но вече имаме новия регламент за трансевропейската транспортна мрежа, който изисква задължително разполагане на зарядни точки край основни пътища и магистрали“, посочи еврокомисарят по транспорта Адина Валеан.
До 2026 г на всяка магистрала в ЕС трябва да има зарядна станция на всеки 60 километра. А това би улеснило собствениците и водачите на електрически превозни средства.
Коментари
Все още няма коментари!
Коментирай