Петък, 22 Ноември 2024

Какаото поскъпна до $10 000 за тон, производителите на шоколад вдигат цените за Великден

Какаото поскъпна до $10 000 за тон, производителите на шоколад вдигат цените за Великден
Публикация   27 Март, 2024   /     akcent.bg   /     305

    Фючърсите  за доставка на какао зърна  през май се повишиха с 3,9% до $10 030 за тон по време на търговията днес. Така за първи път цената на суровината надхвърли границата от $10 000, съобщи CNBC. 

   На този фон международни гиганти като Hershey, Mondelez  и други производители на сладкарски изделия залагат на промоции и предлагат повече нешоколадови великденски лакомства като бисквитки и сметанови зайчета във време, когато цената на какаото расте и заплашва техните печалби, тъй като клиентите им се въздържат от покупки, съобщи Ройтерс.

   Със спада на „импулсивните покупки“ на шоколад и бонбони от страна на купувачите в смесените магазини и на опашките на касите за хранителни стоки, според данни от индустрията, специални поводи като Великден и Хелоуин са все по-важни за продажбите на компаниите. Цените на какаото са се утроили през последните 12 месеца благодарение на болестта на бобовите зърна в Западна Африка, която влошава ситуацията със суровиината за производство на шоколадови изделия. Цените на захарта също са се повишили с около 7%.

   Производителите на шоколад определиха плановете си за този Великден миналата година и казаха, че отново ще повишат цените, за да покрият какаовата криза. Компаниите са изправени пред допълнителен натиск върху своите маржове на печалба, тъй като техните хеджове, защитаващи разходите за суровини, изтичат по-късно тази и следващата година. Но повишенията на цените идват в деликатен момент, тъй като уморените от инфлацията потребители вече се отказват.

   Това прави сезонните продажби ключови. Великденските продажби на бонбони в Съединените щати, най-големият потребител на шоколад в света, се очаква да достигнат поне миналогодишните около 5,4 милиарда долара, въпреки че това ще се дължи най-вече на увеличението на цените, а не на продадените количества, според Националната асоциация на сладкарите.



Коментари

Все още няма коментари!

Коментирай

   captcha