Четвъртък, 12 Декември 2024

А1 вдига с 9,5% месечните такси от 1 март, но ще предлага допълнителни бонуси

А1 вдига с 9,5% месечните такси от 1 март, но ще предлага допълнителни бонуси
Публикация   20 Фев, 2024   /     akcent.bg   /     544

От компанията специално подчертават, че наред с индексацията ще предоставят редица бонуси на частните си клиенти. Т

   От 1 март А1 ще индексира месечните такси със средногодишния Индекс на потребителските цени на Националния статистически институт, който възлиза на 9,5 процента. Това съобщиха от мобилния оператор. Като причина от телекома посочват високата инфлация през 2023 г. и непрекъснато увеличаващите се разходи за телекомуникационна инфраструктура и ТВ съдържание.

   Индексацията няма да засегне всички частни клиенти на оператора - цените на плановете за хора в неравностойно положение няма да бъдат променяни и тази година, както и за потребителите на предплатени мобилни услуги, уточняват от А1.

   От компанията специално подчертават, че наред с индексацията ще предоставят редица бонуси на частните си клиенти. Те ще могат да се заявят в периода от 1 до 31 март и ще бъдат валидни до края на 2024 г. Всеки потребител ще може да избере и заяви по един бонус за всяка услуга, която ползва от оператора от Моят А1 - неограничени национални минути; неограничен мобилен интернет на максимална скорост; 200+ ТВ канала; максимална скорост на домашен интернет, спрямо възможностите на използваната технология; ваучер на стойност 50 лева за закупуване на ново устройство при подновяване на договор.

   От A1  посочват още, че ще предприемат и промени в договорите в отговор на обществената дискусия за балансиран и клиентски ориентиран подход. Промените включват отказ от договор без неустойки при бъдещи индексации на месечните такси; въвеждане на реципрочност, която ще даде възможност за намаляване на месечните такси при официална дефлация от над 2 процента; поставяне на праг за индексация на месечните такси от минимум 2 процента средногодишен Индекс на потребителските цени.

   "Индексацията на цените ни дава възможност да продължим да инвестираме, за да ви предоставим по-добро, по-надеждно изживяване и най-добрата стойност за Вашите пари. Също така е важно, тъй като нашите собствени разходи продължават да се увеличават, така че промяната на цените означава, че можем да продължим да поддържаме най-добрите мрежи и да предоставяме обслужване на клиенти по повече начини отвсякога", обосновават решението си за индексация на цените от А1.

   "През изминалата година инфлацията в страната продължи да бъде с високи нива. Разходите на компанията също се увеличиха, а трафикът в мрежите ѝ нараства значително и трябва да инвестира непрекъснато в подобряване и разширяване на инфраструктурата", посочват от мобилния оператор. От А1 изчисляват, че само за последната година трафикът през мобилната мрежа се е увеличил с почти 70 процента, а компанията е инвестирала над 200 млн. лева, за да посрещне растящите нужди на потребителите. Дават пример, че за сравнение през 2023 г. инвестициите в мобилната мрежа са над 46 процента повече спрямо тези през 2022 г. В момента 4G покрива над 99 процента от населението, а 5G ULTRA мрежата на оператора е достъпна за над 82,6 процента от населението, пишат от оператора.

   От А1 подчертават, че са инвестирали сериозно и в честоти, чрез които предлагат мобилни услуги. Само спектърът 700/800 MHz, който придоби през миналата година, изисква първоначални такси от 43,2 млн. лева. Инвестициите във фиксираната мрежа са нараснали с 13 процента през 2023 г. спрямо 2022 г. Разходите за телевизионно съдържание също се увеличават, като за 2023 и 2024 г. те ще са в размер на почти 185 млн. лева, което е увеличение от над 20 процента спрямо предните две години 2021 и 2022 г.,посочват от мобилния оператор.

   Според А1 на този фон разходите за мобилни и фиксирани гласови услуги, достъп до интернет и телевизия в България съставляват под 4 процента от разходите на домакинствата. За сравнение разходите за хранителни продукти и безалкохолни напитки, които са се увеличили значително (13,7 процента) през миналата година, съставляват над 31 процента от разхода на домакинствата. Разходите за здравеопазване са се увеличили с 11,6 процента, за лекарствени продукти с 14,4 процента, за развлечения и култура с 12,4 процента, за водоснабдяване с 18,7 процента, за топлоенергия с 19,7 процента, аргументират се още от А1.
Тагове : А1 , такси , бонуси ,


Коментари

Все още няма коментари!

Коментирай

   captcha