Петък, 22 Ноември 2024

Русия използва китайски партньор, за да продължи производството на автомобили Citroen

Русия използва китайски партньор, за да продължи производството на автомобили Citroen
Публикация   20 Фев, 2024   /     akcent.bg   /     475

Руската автомобилна индустрия беше силно зависима от инвестиции, оборудване и части от чужбина, особено от Европа.

     Производителят на автомобили Stellantis спря производство в Русия през април 2022 г. Но решението не попречи на руските оператори да обединят усилията си с китайски партньор през следващата година, за да започнат да правят нови версии на моделите Citroen на Stellantis, според данни на митниците и запознати източници, цитирани от Ройтерс.

  През декември миналата година руската компания Automotive Technologies е внесла най-малко 42 автомобилни комплекта за сглобяване на модела Citroёn C5 Aircross в завода в Калуга, чийто мажоритарен собственик все още е Stellantis, показват митническите данни, извлечени от доставчик на търговски търговски данни. Комплектите са произведени от Dongfeng Motor Group в Китай.

   Automotive Technologies сглобява Citroёn C5 Aircross във фабриката в Калуга, според служители в различни руски автокъщи. Източниците са пожелали анонимност, тъй като информацията не е публична.

   Не е ясно дали комплектите от Китай съдържат части, които попадат в обхвата на западните санкции срещу Русия, по които Пекин не е страна, и няма индикации от митническите данни или източниците, че Stellantis е знаела за вноса.

  Но констатациите подчертават липсата на контрол от страна на западни компании, включително и Ikea или Carlsberg, върху собствените им марки след спиране на техните руски операции или напускане на страната след нахлуването в Украйна през февруари 2022 г.

  Те също така демонстрират нарастващата зависимост на Москва от Пекин, особено в автомобилната индустрия.

   В отговор на констатациите на Ройтерс, Stellantis заяви, че е стигнала до заключението от 31 декември 2023 г., че е „загубила контрол над своите предприятия в Русия“.

  Stellantis заяви, че е признала загуба от 144 млн. евро в резултат на това, включително загубата от 87 млн. евро в брой и парични еквиваленти.

   Dongfeng, Министерството на промишлеността и търговията на Русия и Automotive Technologies не са отговорили на исканията на Ройтерс за коментар.

   Руската автомобилна индустрия беше силно зависима от инвестиции, оборудване и части от чужбина, особено от Европа.

Stellantis логистичните трудности и санкциите, наложени на Москва, когато спря операциите си в страната. Компанията притежава 70% от завода в Калуга, а останалите 30% се държат от Mitsubishi Motors. Преди нахлуването на Русия в Украйна фабриката произвеждаше автомобили Peugeot, Citroen, Opel и Mitsubishi с годишен капацитет от 125 000 единици.

                 Паралелен внос

   Въпреки че много чуждестранни производители на автомобили оттогава напуснаха руския пазар, някои доставки продължават да си проправят път към страната чрез схемата за „паралелен внос“, въведена от Москва. Това позволява на вносителите да внасят продукти от чужбина без разрешението на собственика на търговската марка.

   Моделите на Citroen продължават да се продават в Русия, споделиха четирима руски дилъри на автомобили пред Ройтерс.

   През декември 2023 г. операторите на завода в Калуга бяха домакини на официално стартиране на производството кросоувъри.

   Automotive Technologies, компания, регистрирана в Москва през март 2023 г. и 100% собственост на Галина Долголенко, заяви през декември, че сглобява пилотна партида от 48 вносни автомобила, преди масовото производство да започне през 2024 г., но не посочи доставчика или модела на кола.

   Павел Безрученко, директор по стратегическо развитие на Automotive Technologies, беше цитиран в руския всекидневник „Ведомости“ да казва, че компанията внася автомобили от Китай, използвайки паралелен внос.

   Безрученко не отговорил на искане за коментар от Ройтерс.

   Двама служители от автокъща са казали пред агенцията, че от Automotive Technologies са ги информирали, че ще получат модели Citroen C5 Aircross, сглобени в Калуга с вносни комплекти.

   Не беше ясно обаче дали колите, слезли от производствената линия, ще запазят марката Citroen.

   Dongfeng и Stellantis - третият по големина производител на автомобили в света по приходи, управляват търговско съвместно предприятие в Китай, чрез което Dongfeng може да произвежда и продава автомобили Stellantis в Китай.

   Китайските производители на автомобили запълват празнините, оставени в Русия от техните западни конкуренти, който напуснаха пазара, но продажбите на китайски автомобили изглежда са достигнали своя връх при пазарния дял, тъй като вътрешното производство в Русия леко се възстанови.

Тагове : Citroen , Русия , Китай ,


Коментари

Все още няма коментари!

Коментирай

   captcha