Подготвя се нов стандарт за качеството на образованието, който ще даде оценка кои училища се справят добре и кои не. Това съобщи пред БНТ министърът на образованието проф. Галин Цоков.
Новата визия за качеството на образованието в българското училище е свързано не само с формираните умения и компетентности, а с тяхното благополучие и развитие на силни страни и личност.
През следващите месеци ще се разработи стандарт за качество, който на практика ще даде възможност, както за самооценка на отделните образователни институции - доколко са повишили резултатите, така и външен поглед върху всяка образователна институция за това как успява да се справя. Тогава ще стане ясно кои училища се справят и кои не, обясни Цоков.
По думите му МОН полага усилия и към подобряване качеството на работа на учителите.
Той припомни за новия колективен договор, с който заплатите на учителите се увеличиха с 8.4% от 2024 г. Началната заплата на учител е 1853 лв., старши учител получава 1911 лв., а за директорите възнаграждението е 2250 лв.
Учителската професия става все по-привлекателна, смята образователният министър. Това е увеличение, което е свързано с увеличение на бюджета за 2024 г. в порядъка на 280-290 млн. лв., което показва, че развитието на образованието е много важна политика не само на правителството, но и в Народното събрание, подчерта Цоков.
Що се отнася до притесненията на директори на училища с паралелки в област изкуства, Цоков коментира:
"Указанието ни е свързано с това как се развива пазарът на труда и съотношението в различните професии. Няма да има съкращаване на паралелки, а ще работим с тях как да се подобри качеството на образование на техните ученици", каза още министърът.
Припомняме, че от Министерство на образованието обявиха, че започва работа работна група, която да изготви визия и насоки за дигитализация на образованието и използването на нови технологии в учебния процес. 40 експерти, включително представители на неправителствения сектор, родителски организации, технологичния бизнес, синдикати и университетски преподавалите, формират работната група, която още на първото си заседание заявява амбицията си и се зае с темата за използването на изкуствен интелект както в училищното, така и във висшето образование и в науката и научните изследвания.
Коментари
Все още няма коментари!
Коментирай