Вторник, 24 Декември 2024

Toyota с най-голяма печалба от 4 години

Toyota с най-голяма печалба от 4 години
Публикация   05 Авг, 2012   /     capital   /     419

Добрите резултати са заради повишеното търсене в САЩ, където продажбите са се увеличили с 28% през първото полугодие

Японският автомобилостроител Toyota Motor отчете за второто тримесечие най-голямата си оперативна печалба от четири години насам, след като в световен мащаб търсенето на моделите й Camry и Prius надхвърли очакванията на ръководството, особено на ключови пазари като САЩ и Япония, предаде Reuters.

   Най-големият производител на леки автомобили в света отчете печалба за периода от 353 млрд. йени ($ 4.51 млрд.), което е доста над очакванията на анализаторите. А само преди година компанията беше на загуба от 108 млрд. йени ($ 1.48 млрд.) заради спиране на производството. То беше предизвикано от природните бедствия първо в Япония, където земетресението и последвалото го цунами през март доведоха до спиране на част от мощностите, а после и наводненията в Тайланд доведоха до проблеми с доставките.

   По-добри годишни очаквания


  Toyota, която си върна лидерското място по продажби на автомобили през първата половина на годината,  обяви, че очаква за цялата година да продаде 9.76 млн. леки и лекотоварни автомобили в световен мащаб или с 2% над предишната прогноза.

  Добрите резултати са следствие на повишеното търсене в САЩ, където е най-голямият и печеливш пазар за Toyota. Отвъд океана продажбите са се увеличили през първото полугодие с 28%, което е и най-голямият ръст, отбелязан от големите автомобилни производители на световните пазари.

  Освен това по-високите продажби в САЩ идва в комбинация с по-голямото търсене на хибридния модел Prius и Camry седан, най-продаваният автомобил в САЩ. Това накара Toyota да повиши прогнозите си за продажби в Северна Америка до 2.38 млн. превозни средства през 2012 г., което е с малко над 1% спрямо предходната прогноза.

  Силното представяне на Toyota е в ярък контраст с това на най-големите му японски конкуренти. Като тримесечни печалби за второто тримесечие и на Nissan, и на Honda бяха под очакванията на анализаторите. Компаниите се оправдаха със силната йена и намаленията на цени, които правят, за да успеят да продадат по-старите модели, преди да пуснат новите в продажба.



Коментари

Все още няма коментари!

Коментирай

   captcha