Министърът на траспорта Гвоздейков коментира затварянето на завода за ремонт на влакове в Дряново. "На 22 април 2021 е сключен договор за срок от 2 години, като е поет ангажимент да бъдат модернизирани 15 вагона.
Общата стойност на договора е 26 млн. лева. Платен е аванс на стойност близо 7 млн. лева. Изпълнителят не спазва основните 3 етапа от този договор, до 22 октомври 2022 г. той е длъжен да ги изпълни. Възложителят - БДЖ - "Пътнически превози", е принуден да си потърси правата. В този случай изпълнителят изважда сертификат за форсмажор, в COVID периода, като с този сертификат възложителят получава удължаване на срока на договора с още една година и получава допълнително финансиране от порядъка на близо 1 млн. лева към тази сума.
Дадената сума към момента е 9 млн. лева, за нея БДЖ не е получило абсолютно нищо.
Ако един вагон ще струва 9 млн. лева, то кой ще плати за 15 135 млн. лева, пита Гвоздейков в ефир.
Договорът изтича на 31 декември 2023 г.", заяви Гвоздейков.
Той каза още, че е водил разговори с посланици, в търсене на възможност да бъде осигурен подвижен състав за железниците. Утре за Германия заминава екип, който ще води разговори с Deutsche Bahn, като според министъра те могат да осигурят вагони, по-качествени от тези, които е трябвало да се ремонтират в Дряново.
Коментари
Все още няма коментари!
Коментирай