В първите дни на ноември доставките на руски петрол от сорта "Уралс" в България започват да се възстановяват, показват данни на Bloomberg. Според тях има повишение до 104 хил. барела на ден в седмицата 30 октомври - 5 ноември. В предходната беше записано 20-седмично дъно до 83 хил. барела на ден.
Тенденцията за намаление се наблюдаваше през целия месец октомври. През септември доставките на руски петрол у нас бяха стабилни в обем на 183 хил. барела на ден.
През октомври приходите от търговия с петрол и природен газ в руския бюджет се увеличават рязко - до 17,7 млрд. долара по данни на Министерството на финансите не страната. От Bloomberg посочват, че нивото им е най-високото от април 2022 година и това се дължи на високата цена на петрола, както и неспазването на ограниченията върху цената на руския петрол. Агенцията обаче припомня и че имаше кратко намаление на субсидиите за рафинериите, чрез които Кремъл поддържа ниски цените на горивата на вътрешния пазар. От началото на годината до септември по тази схема са раздадени над 11 млрд. долара, пише ТАСС.
Като цяло "морските" доставки на сорта "Уралс" остават до най-високото си ниво за последните четири месеца - 3,48 млн. барела на ден. Основната част - 2,93 млн. барела, са насочени към азиатските потребители, включително и тези танкери, които не са обявили крайна дестинация, защото в крайна сметка те се озовават в Азия.
В първите дни на ноември Русия е доставяла по 1,1 млн. барела на ден за Китай и за Индия. Китай получава и още 800 хил. барела на ден през тръбопроводи.
През лятото Русия обяви, че съкращава добивите си, а преди ден потвърди, че ограниченията ще бъдат валидни до края на 2023 г. Но и че намалението обхваща и износа на петрол, и на горива.
Наблюденията на Bloomberg обаче показват, че доставките на петрол намаляват само с 1/3 от заявеното съкращение на добивите. Останалата част се покрива от горивата - в края на септември Москва забрани износа на горива, за да покрие вътрешните нужди на пазара. Малко по-късно леко промени ограниченията, позволявайки износа на дизел заради препълнените складове.
Коментари
Все още няма коментари!
Коментирай