Проектът автомагистрала "Хемус" е заченат в грях. Инхаус процедурите ще бъдат индексирани чрез "пречистване". С инвалидизиране на тези договори държавата ще загуби над един млн. лева авансови средства. Това е едната възможност.
Другата е да продължи изграждане на магистралата в участъка от София до В. Търново да бъде изградена в рамките на 3 години.
Ако се намери законодателното и административно решение в рамките на тази година, магистралата до Велико Търново и след Търговище може да бъде завършена до 2027 година. В участъка между В. Търново и Търговище трябва да се избират нови трасета и затова най-ранният срок е 2029 година.
Регионалната политика на Бълтария е заложник на редица проблеми, една част обективни, друга- субективни. Това заяви министърът на регионалното развитие Андрей Цеков отговаря на въпросите на Жени Марчева в предаването „Защо, господин министър“.
Обективна причина е, че България дълго време не е имала възможност да инвестира в инфраструктура, като републиканската пътна ни мрежа е близо 20 000 км. От тях 28 на сто или 5600 км. са в лошо състояние, признават от АПИ, които се нуждаят от основен ремонт, които са със съмнителна законосъобразност.
Сред субективните проблеми е липсата на планиране.Възлагани са договори, без да са завършени процедури /инфаус процедурите/.
От началото на годината държавата е рехабилитирала над 500 км. пътища.
По отношение на основните ремонти ситуацията съвсем не е цнетуща, каза министър Цеков. До момента в експлотация са пуснати 67 км. пътища. Основните ремонти досега са правени под формата на текуща поддръжка.
„В регионалната политика бързо стават само лошите неща. Хубавите неща изисква планиране и преминаване през различни фази на инвестиционния процес“.
В България има около 7-8 големи компании и 20-ни по-малки, които могат да изпълняват големи инфраструктурни проекти. Това създава усещане, че има дежурни фирми. Затова търговете трябва и ще се възлажат на фактора цена или експлоатационни разходи. Проблемът с най-ниската цена може да дойде с качеството, да има дъмпинг.
Общата планирана дължина на автомагистрала „Хемус“ е 418 km, което я прави най-дългата автомагистрала в България. Към 18 октомври 2022 са изградени 191 km.
Коментари
Все още няма коментари!
Коментирай