Проблемът с продуктите и техните цени като че ли вече не изненадва никой. В опита да се пести обаче беше достигнат нов връх. Експерти в Германия алармират, че на пазара в страната се наблюдава нов феномен, който често потребителите не забелязват, но ги касае пряко. А именно "скимфлацията". Първо цените се повишиха, после опаковките се смалиха, а сега и качеството спада. Именно това е скимфлацията - не страда цената на продукта, а качеството му.
Германия е известна си бирата си, а рядко тя върви и без порция пържени картофи.
На хората, които обичат пържени картофи, до скоро не им правеше впечатление, че нещо се е променило. Оказва се обаче, че след избухването на войната в Украйна и недостига на олио за известен период, картофите бяха пържени с палмова мазнина. Сега кризата с олиото отмина, но кризисното решение остава, не за друго, а защото излиза по-евтино на търговците.
Вкусът обаче при пържените картофи не се променя съществено. Как тогава потребителите могат да усетят разликата в качеството? "Когато човек има много добре развити вкусови рецептори вероятно успява да улови малки разлики. Но като цяло това е трудно. Например, ако промените вида мазнина, човек трябва да е много, много чувствителен, за да усети някаква разлика", посочва Сабине Хюбнер, експерт по качеството на услугите и автор на книги.
Ако има промени в съставките на даден продукт, то следва те да са обозначени на етикета. Но малцина са тези, които редовно следят какви съставки съдържа даден продукт и променят ли се те с времето. Въпреки, че новият феномен на пазара означава спад в качеството, риск за здравето на потребителя няма.
Скимфлацията е обстановка, при която компаниите, които имат доста високи разноски, занижават качествата на дадена стока или услуга, само че цената не става по-ниска.
Скимфлация значи, че ние като консуматори получаваме по-малко качество на стока или услуга, само че цената е същата. Този развой се свързва с инфлацията, тъй като в последно време цените вървят все по-нагоре, а това води до по-големи разноски на производителите, а също по този начин и стандарта на живот на един консуматор е доста занижен.
Дори това, че цените на съвсем всичко се усилват, не трансформира цените на дадени услуги или артикули, само че тяхното качество се занижава и вие плащате повече за по-малко качество.
- В самолетните компании се вижда доста понижаване на стюардесите, а това води след себе си по-малко обслужване на потребителите, когато те летят със аероплан на дълги разстояния;
- Телекомуникационните компании редуцират броя на чиновниците, които работят в центрове за позвънявания, и когато се обадите за някакъв механически проблем, да ви свържат с дежурен оператор, лишава повече време;
- В някои магазини, където се продават колела, към този момент не дават безвъзмездна инспекция,
откакто е минал един месец от закупуването на колелото, тъй като имат малко личен състав, който е ангажиран да обслужва другите кленти.- Увеличение на цените и завишаване на разноските - Ако една компания има доста огромни разноски за производството на дадена стока, тогава цената на тази стока се повишава доста. Но даже това от време на време не оказва помощ, тъй като има огромна конкуренция сред компаниите и за това някои компании не усилват цените, с цел да бъдат конкурентно-способни и да не изгубят своите клиенти. И за това те понижават качеството на стоката, само че цената ѝ остава същата;
- Друга причина за скимфлацията е неналичието на личен състав - Напоследък много служащи напущат своите работни места и това води до дефицит на служащи. Повечето компании избират да имат по-малко служащи, надлежно по-малко разноски за заплати, само че това, от своя страна, води до занижаване качеството на обслужване.
Коментари
Все още няма коментари!
Коментирай