За да притежава кола в Сингапур, купувачът трябва да наддава за сертификат, който сега струва 106 000 долара – цената на четири автомобила Toyota Camry Hybrid в САЩ. Възстановяването след пандемията повиши цената на квотната система за превозни средства на града-държава до невиждани стойности, съобщава Reuters.
Сингапур има 10-годишна система за „удостоверение за право“ (COE), въведена през 1990 г. Целта ѝ е да контролира броя на превозните средства в малката страна с площ едва около 730 кв. км, която е дом на 5.9 милиона души.
Квотата, предоставяна чрез процес на наддаване, превърна Сингапур в най-скъпия град в света за закупуване на кола. COE за голям автомобил се увеличи повече от четири пъти от цените от 2020 г. насам, а в сряда достигна рекордните 146 002 сингапурски долара (106 376 долара).
Включвайки COE, регистрационни такси и данъци, нов стандартен автомобил Toyota Camry Hybrid в момента струва 251 388 сингапурски долара (183 000 долара), в сравнение с 28 855 долара в САЩ. За сравнение, малък, субсидиран от правителството апартамент в Сингапур, струва около 125 000 сингапурски долара.
През 2020 г., когато по-малко хора шофираха, цената на COE падна до около 30 000 сингапурски долара; повишаването на икономическата активност след COVID обаче доведе до повече покупки на автомобили, докато общият брой превозни средства по пътищата е ограничен до около 950 000. Броят на наличните нови COE зависи от това колко от по-старите автомобили се дерегистрират.
Стремително растящите цени оставят автомобилите категорично извън възможностите на повечето сингапурци от средната класа. Средната годишна заплата на домакинство в Сингапур е 121 188 сингапурски долара.
Сингапурците страдат от устойчивата инфлация и забавящата се икономика и някои решават да продадат колите, които са купили, когато цените на COE са били ниски, за да спечелят сега.
Джейсън Гуан, 40-годишен, застрахователен агент и баща на две деца, каза, че е купил първата си кола, Toyota Rush, за 65 000 сингапурски долара през 2008 г., включително цената на COE.
Сега Гуан живее без кола, фокусирайки се върху други предимства, които Сингапур предлага за семейството му.
Като семеен човек това не ме засяга много, тъй като Сингапур все още има добра и стабилна образователна система. По отношение на сигурността това все още е една от най-сигурните страни“, каза той.
Коментари
Все още няма коментари!
Коментирай