Политическата кампания почти изцяло е преминала в онлайн пространството и там се налива целият финансов ресурс, а традиционните медии остават малко встрани. Това каза в ефира на Euronews Bulgaria Христо Климентов, основател на Media Point World.
По думите му в интернет пространството има все повече сайтове-репликатори. Такива сайтове печелят от съдържанието на по-големи медии, които разполагат с истински журналисти, които пишат статиите, а те впоследствие ги препубликуват в своите издания.
Има едни основни медии, които произвеждат новините, а след това се получава една вълна от препечатвания. Обикновено зад такива сайтове стоят хора, които доста добре са автоматизирали процесите си, често ползват и различни tool-ове като ChatGPT.
Прави впечатление една международна практика, която навлиза и у нас по отношение на политическите партии и техните кампании – качват се необработени видеоклипове, reel-ове, които се разпространяват много добре в онлайн пространството, каза още Христо Климентов.
Може би вече има професия „трол“, отчете още експертът.
Не съм виждал у нас такива ферми за тролове, каквито ни показват международните медии в световен мащаб. Много от партиите обаче търсят все повече т.нар. микроинфлуенсъри, които нямат огромен брой последователи, но пък за тях е много по-лесно да стигнат до по-малката си аудитория.
Особено в предстоящите на 29 октомври местни избори ще бъдат много важни регионалните сайтове, посочи още експертът. Ще бъдат търсени и местни лидери на мнение, които да подкрепят определен кандидат, каза Климентов.
Коментари
Все още няма коментари!
Коментирай