Ресторантът на ,,Гергана бийч,, глези гостите с тематични вечери

Ресторантът на ,,Гергана бийч,, глези гостите с тематични вечери
Публикация   11:30     09 Авг, 2023 /      Текст и снимки: Румен НИКОЛАЕВ   /     2617

Симеон Симеонов поддържа и повишава нивото на предлаганите храни, комплексът се превръща в предпочитано място в годините

    Симеон Симеонов работи в Албена от 1996 година, а в хотел „Гергана”- от 2008 г. Започва като главен готвач и така до 2018 година.

Следват 4 години, през които е главен кулинар на комплекс „Албена”.

    От миналия сезон се завръща в „Гергана бийч”, но вече като управител на ресторанта и на баровете.

   -   Всичко се променя с времето. Какво е променено в ресторанта и в кухнята на „Гергана”?

Конкретно за комплекс „Гергана”- тази година е на формулата ултра ол инклузив. Предполага разширено предлагане на напитки, на храни. Лоби- барът срещу рецепцията на хотела работи нонстоп.

  Чувства се промяна и при почиващите, които храните. Като че ли тази година е доста по-спокойно?

  Тази година има значителен ръст на немските туристи. Повече почиващи са и скандинаците. Ранните резервации явно не позволиха румънските туристи да са повече, както е било досега.

  Това ли е причината да бъде по-спокойно при избора на храна и липсата на много шумни компании с препълнени чинии по масите?

  Определено тази година е по-спокойно. Явно европейците създават и европейски дух в ресторанта и на баровете...

   Менюто, което вероятно се избира седмица напред, е съобразено с гостите на хотела?

Съобразяваме се както с броя на гостите, така и с техните кулинарни предпочитания. Тази година всяка седмица се провеждат четири тематични вечери:

  • Българска
  • Азиатска
  • Морска
  • Шеф спешъл

   По време на българската вечер, освен традиционни ястия, предлагаме и домашно приготвена лютеница. Германците много я харесват и дори вземат рецептата, за да си я приготвят, като се приберат от почивка. Направил съм брошури с рецептата и черпят информация и вдъхновение оттам. Очаквам след 10- на години в Германия масово да се яде лютеница по Албенска рецепта. 

   По време на азиатската вечер предлагаме суши, което се приготвя при нас.

                                                   

   Морската вечер е характерна с изобилие от морски риби и морски дарове.

    Шеф спешъл вечерта  се отличава с богата разновидност на десерти- домашно приготвена сладоледена торта „Айс Аляска”, домашно приготвени профитероли и различни фламбирани десерти.

  Трябва да се отбележи, че кухнята работи предимно с охладени, а не със замразени местни продукти. Освен това, както все по- популярен става фактът, че работим с наши продукти- собствено производство, меса, плодове и зеленчуци.

                                                      

Да не пропуснем и това, как е решен проблемът с персонала в ресторанта?

   Ясно е, че има проблем, който не е само за „Гергана”, за „Албена”... Това е проблем за целия туристически бранш. Чувства се липсата на подготвен персонал.

  Сервирането е поверено на бих казал, момичета и момчета- това предимно са студенти от Азърбейджан, Казахстан, Узбекистан и от Украйна. По програма „Еразъм” имаме от Турция.

   Определено тези, които работят в ресторанта на „Гергана”, проявяват старание и желание да изпълняват моите изискваня, а те са свързани със завишените критери при обслужването, за да отговорим на изискванията и на по- претенциозните гости.

                                       

    Симеонов /на заден план/ следи за качеството на обсужване на гостите, независимо от качествения контрол на плодовете на местната лаборатория.

   Прави впечатление, че тази година липсва струпване на почиващи, дори и в пиковите часове. Най-показателно е, че можеш сутрин  да си вземеш палачинки, без да чакаш на дълга опашка...

  Така е, храненето тази година преминава доста спокойно. Не се наемам да търся обяснение на причините, важното е, че е подобрено обслужването, което се забелязва и от гостите, които от години предпочитат и се връщат при нас.

 А причина да няма много пълни чинии и опашки може ли да бъде и растящата култура за здравословно хранене?

Със сигурност гостите са с добра кулинарна култура и са се ориентирали към здравословно хранене.. Разбираемо е предвид факта, че 60 на сто от туристите са стари гости на „Гергана”...

                                             

Говорим за клубен хотел?

   С риск да прозвучи нескромно, но това вероятно се дължи и на това, което предлагаме и правим за тяхната почивка. Има гости, които са от 3 години, а и такива, които са от 30.

  Семейство белггийци споделиха, че за първи път са били през 2013 година и са пропуснали само по време на пандемията да почиват тук. Просто в „Гергана” се събира едно голямо сеймейство.



Коментари

Все още няма коментари!

Коментирай

   captcha