От транспортното ведомство уверяват, че направените изменения ще доведат до икономия на средства заради премахването на допълнителни дейности в поръчките. Разширени са и критериите за допустимост на участниците, за да се даде възможност за участие на по-широк кръг производители и съответно по-голяма конкуренция между тях.
Освен доставката на влаковете изпълнителят има ангажимент да осигури и тяхната поддръжка за 15-годишен период. Премахнато е условието за изграждане на ремонтна база за поддръжка, което не попада в изискванията на Плана за възстановяване и устойчивост и крие висок риск от забавяне на изпълнението на целия проект. На участниците се предоставя възможността да организират поддръжката по най-ефективния, икономичен и пазарен начин, който те сами ще определят. Въведена е и допълнителна процедура за проверка на влаковете в края на 15-годишната поддръжка, с което производителят ще удостовери, че те са годни за последваща експлоатация.
В новите условия към участниците са заложени изисквания влаковете да са в оперативна готовност през 94% или 96% от времето на тримесечие, в зависимост от вида и броя на влаковете. Това изискване регламентира времето за поддръжка от страна на изпълнителя, което не трябва да надвишава предвидените часове. Разписани са също и видовете дейности по поддръжка, както и конкретни срокове за реакция.
Освен това в обществените поръчки вече е заложена формула за индексация на цената на поддръжката, която до момента липсваше в условията.
Поръчката за 18 маневрени локомотива е разделена на 2 обособени позиции - за 9 локомотива за маневри вътре в депа и за 9 локомотива за маневри в частично електрифицирани депа и по коловозите от депата до гарите. За първите 9 локомотива отпада изискването за документи за движение по националната жп мрежа. Транспортното министерство очаква с тези промени да бъдат спестени приблизително 25 млн. лева само от тази процедура.
От транспортното министерство уверяват, че до края на годината ще има избор на изпълнители и сключване на договори. Срокът за изработката и доставката на влаковете по четирите поръчки е 33 месеца от подписването на договорите.
Коментари
Все още няма коментари!
Коментирай