VECO обяви, че ще произвежда и продава своите тежкотоварни електрически превозни средства с батерии и тежкотоварни електрически превозни средства с горивни клетки под бранда IVECO.
Този анонс съобщението от миналия юни на Iveco Group за придобиването на пълната и еднолична собственост върху германската компания, бивше съвместно предприятие Nikola Iveco Europe.
IVECO HD BEV и FCEV разполагат с електрическа ос, съвместно проектирана и произведена с FPT Industrial, дъщерната марка на IVECO в рамките на Iveco Group, специализирана в задвижвания, с батерии, доставени от Proterra, и технология за горивни клетки и ключови компоненти на Bosch. Тези електрически превозни средства са базирани на платформата за камиони IVECO S-Way, която е специално преработена, за да може да поддържа технологии за задвижване с горивни клетки и с батерии, благодарение на модулната си архитектура.
IVECO HD BEV ще има пробег до 500 км. Той разполага с общ капацитет на батерията от 738 кВтч (9 пакета) с мощност на зареждането до 350 кВт, което позволява изпълнението на работни задачи за доставка от център до център. Подходящ е и за широка гама от регионални приложения и дори мисии, изискващи удължен пробег с възможност за зареждане по време на планираните почивки на шофьора.
Конфигурацията Artic 4x2 ще бъде първата, която ще навлезе на европейския пазар през последното тримесечие на 2023 г. Водородният IVECO HD FCEV може да се похвали с пробег до 800 км. С време за зареждане с гориво от под 20 минути, това е идеалното решение за мисии на дълги разстояния при тежък комерсиален транспорт. Той може да поеме в резервоара си 70 кг използваем водород, при налягане от 700 бара. Благодарение на по-големия си пробег в сравнение с електрическо превозно средство, камионът ще е идеално решение за мисии с превоз на дълги разстояния, с нулеви емисии от ауспуха.
Първите произведени единици от IVECO HD FCEV ще бъдат доставени във Франция, Швейцария и Германия в края на 2023 г., както е планирано в европейския проект H2Haul, съфинансиран от Партньорството за чист водород. Проектът е насочен към ускоряване внедряването на водородни решения в индустрията на комерсиалния транспорт, и широкомащабна пазарна реализация на камиони с горивни клетки през следващите години.
Коментари
Все още няма коментари!
Коментирай