Информацията, която правителствената пресслужба изпрати за разговорите на премиера акад. Николай Денков и румънския му колега Йон-Марчел Чолаку за транспортните проекти между двете държави.
Българският премиер и румънският му колега Йон-Марчел Чолаку са постигнали съгласие фериботът да заработи в най-скоро време, но не са уточнили конкретни срокове. Едва ли може да се напише нещо по- абсурдно от това.
След десетките вече публикации, с които Акцент.БГ отразява хора на пускането на фериботната линия между Русе и Гюргево, пуснатото от пресцентъра на премиера Денков звучи или глупаво, или наивно.
При подписани споразумения на приветелствено ниво, при подпосан вече тристранен договор между операторите от двете страни подобен текст не е нищо повече от времево маркиране на визитата на Денков и показване, че е говорил за темата, за която също вероятно е трябвало да се намери решение.
Пълен абсурд е при готова за експлоатация инфраструктура, /българската от юни миналата година, а румънската от края на март/, при наличие на всички документи, порафирани на национално ниво от двете страни, да се пише за "съгласие фериботът да заработи в най-скоро време, но не са уточнили конкретни срокове".
Да не говорим, че от 2017 година при тогавашния областен управител има карта с конкретното място, където да бъде изграден втория мост над Дунава при Русе.
Време е да се намери едно достойно за българите и интереса на държавата да назове нещата с истинските им имена. Иначе, всички мъже обичат и ползват услугите на "леки" жени, но никой не иска да си признае.
Депутатите Новаков и Витанов открито признаха в Страстбург пред Акцент.БГ, че румънската държава няма интерес за развитие на инфроструктурата си на юг. Единствено и само Румъния се интересува и работи за просперитета на Констанца.
Крайно време е и местната власт в лицето на общинското ръководство и местния парламент освен банкети и плакатни декларации да покажат общото неудовретворение на русенци и на голяма баст от българите за това неглижиране и нежелание да бъдат решени тези важни проблеми.
В края на юни тази година Димитър Савов, директор на Дирекция „Национална транспортна политика“ в Министерство на транспорта коментира, за Румъния е приоритет да разширява инфраструктурата си към Унгария, а не към България. По думите му страната ни е изпълнила условията на съседката ни за удълбочаването на Дунав, а споразумение е изпратено още миналата година.
Припомняме, че идеята за проект „Дунав мост 3“ отлежава вече доста години. Тя се възроди по времето на кабинета „Петков“, когато транспортният министър Николай Събев обяви, че иска да строи поне 5 моста по Дунав и няколко тунела. Тези амбиции бързо обаче бяха попарени, тъй като стана ясно, че за Румъния е по-важно да инвестира в удълбочаването на реката, за да преминават безпроблемно кораби и товари.
За българските управляващи обаче проектът остава приоритет и почти всеки един кабинет се опитва да направи същинска крачка към подписването на споразумение между двете държави, което да даде начало на същинска подготовка и строителство на мост.
Миналата година стана ясно, че средства може да бъдат отпуснати по линия на Механизма за свързване на Европа. До момента обаче липсват разчети колко би струвало изграждането на подобно съоръжение.
През септември служебният министър Христо Алексиев проведе среща с румънския си колега Сорин Гриндияну в Букурещ. Тогава стана ясно, че споразумения с ясни задачи и конкретни срокове за изграждането на моста и удълбочаването на р. Дунав, ще бъдат подписани "в най- скоро време".
Коментари
Все още няма коментари!
Коментирай