Понеделник, 23 Декември 2024

Британски инвестиционен фонд влиза в надпреварата за товарните превози на БДЖ

Британски инвестиционен фонд влиза в надпреварата за товарните превози на БДЖ
Публикация   13 Юли, 2012   /     capital   /     448

         Британският инвестиционен фонд Duet Group ще участва в надпреварата за приватизацията на "БДЖ - Товарни превози". "Фондът притежава 100% от кипърския собственик на "Дует реълуей България", обясни пред "Капитал Daily" Даниел Дамянов, управител на новорегистрираното българско дружество.

       Това е третият идентифицирал се кандидат, след като шест документации бяха закупени в приватизационния конкурс. Тези, които застанаха с имената си, бяха румънската частна жп компания Grup Feroviar Roman, която държи мажоритарен дял в българското дружество "Българска железопътна компания". Документи закупи и чешката транспортна компания Advanced World Transport, която развива железопътна транспортна дейност. Три от кандидатите се скриха зад адвокати, а шестата компания е именно "Дует реълуей България", за която доскоро нямаше информация в Търговския регистър, тъй като е регистрирана на 3 юли.  

             Кои са Duet Group

     Към момента фондът не е развивал дейност на българския пазар. Активен е в Близкия изток и Азия. "Преди време основният му фокус бяха недвижимите имоти. Постепенно започна да навлиза и в различни производства", обяснява Дамянов, който преди това е бил представител на Palmer Capital. Той обяснява, че до момента фондът няма опит в жп сферата, но има намерение да развива българската товарна компания и да ползва подкрепата на стратегически инвеститор. Интересът към БДЖ Дамянов обяснява така: "БДЖ - Товарни превози" е компания, която въпреки финансовите си затруднения във времето се е показала като сериозна. Би могла да заема важна част от икономиката на Югоизточна Европа."

    Дамянов коментира още, че фондът отговаря 100% на заложените изисквания за финансовите инвеститори. Една от основните критики към процедурата по приватизация беше, че критериите са занижени към финансовите, а почти непосилни за стратегическите. В числа исканията са следните: първите трябва да управляват активи от над 1 млрд. евро и собствен капитал от поне 20 млн. евро (същите като при приватизацията на "Булгартабак"), а вторите трябва да имат по 400 млн. евро оборот за всяка от последните три години, или петорно на оборота на продаваната българска компания и да са работили в сектора на жп транспорта поне 10 години.

        Последно преброяване

    В момента представителят на "Дует реълуей България" подготвя документацията за предстоящата проверна от ДАНС, през която трябва да минат всички кандидати, решили да продължат в надпреварата. Източници, близки до процедурата, обясниха, че подобно намерение също са заявили и от чешката компания Advanced World Transport. Финансовата информация за нея за 2010 г. показва, че оборотът й е 372 млн. евро, като се нарежда сред 100-те най-големи компании в Чешката република. Според източници на "Капитал Daily" такова намерение е заявила и адвокат Иглика Мишева-Брусева, като според тях зад нея стои руска компания. Тя отказа да даде каквато й да било информация за клиента си, като не потвърди дали става въпрос за руска компания или не.

    Загадка все още остава кой стои зад адвокатите Петко Илчев, Емил Иванов, както и дали ще продължат в надпреварата. Преди дни интересът си към БДЖ отказаха да коментират и от румънския превозвач, тъй като все още са в процес на проучване. През 2011 г. Grup Feroviar Roman е с приходи от 187 млн. евро. Тъй като оборотът на компанията може и да е недостатъчен, за да участва в приватизацията на "БДЖ - Товарни превози" като стратегически инвеститор, близки до сделката обясниха, че компанията може да кандидатства през холдинга си Grampet, който включва общо 17 различни компании и според румънската преса има оборот от около 400 млн. евро, или да се пробва като финансов инвеститор.

    Окончателният интерес ще стане ясен в началото на следващата седмица, когато кандидатите трябва да подадат документи за проучването в ДАНС. Там те трябва да разкрият имената си, за да се прецени дали могат да бъдат допуснати до стратегическата информация за БДЖ



Коментари

Все още няма коментари!

Коментирай

   captcha