Страсбург, 13 юни. Пътувал съм няколко пъти и от Русе, и от Видин, и от Оряхово с ферибота- пътищата в Румъния изискват сериозни професионални умения от шофьорите.
Вярвам, че България е много по- заинтересована да има повече мостове над река Дунав... Наскоро ми беше много трудно да обясня, как межу Страсбург и Кел има сигурно 10 моста над Рейн, а между България и Румъния на разстояние 400 км. са едва два. Това заяви пред Акцент.БГ в европарламента депутатът от ГЕРБ/ЕНП Андрей Новаков на въпрос каква е позицията на северните ни съседи по отношение на трансграничното сътрудничество. Новаков е зам. председател на транспортната комисия, Комисия по бюджети, член на Комисията по Регионално развитие.
Според мен е необходимо да имаме много солидни ангажименти от румънска страна, защото вярвам, че част от опашките по границите се дължат на организацията им на работа. Не прехвърлям изцяло отговорността, но имам подозрения, че организацията на работа при тях допринася за тези опашки от ТИР-ове, смята евродепутатът.
Аз настоявам големи инфраструктурни проекти, които са от значение не само за една държава, за два региона или за два града, а за цяла Европа, да са под наблюдението и надзора на ЕК. Когато дойде един нов министър, нов кмет, когато дойдат с нови идеи, това да не попречи на този проект, да бъде забавен. Защото средното забавяне на някои проекти е 11 години, понякога и повече.
Включително и Русе- Велико Търново, който е част от новите опаративни програми, тунелът под Шипка и още такива ключови проекти.
Коментари
Все още няма коментари!
Коментирай