В четвъртък евродепутатите ще приемат своите препоръки за по-строги мерки на ЕС за спиране на прекомерното производство и потребление на текстил. В сряда следобед председателят на ЕП Роберта Мецола ще направи изявление по повод 10-годишнината от срутването на фабриката за текстил Рана Плаза в Бангладеш, последвано от един кръг изявления на представители на политическите групи.
Тази индустрия започва своето развитие през 50-те години на ХХ в. Като първа марка, занимаваща се с бърза мода, може да бъде посочена компанията H&M, която през 1947 г. отваря първия си магазин в Швеция. За следващите 50 години компанията се разширява и през 2000 г. отваря първи магазин в САЩ. Другата компания, смятана за пионер в бързата мода – Zara, отваря първия си магазин в Испания през 1975 г., а през 90-те достига САЩ.
Всъщност терминът „бърза мода” се употребява за пръв път именно във връзка с начина на производство на Zara. Статия в “New York Times” разказва, че едва 15 дни са нужни за една дреха да стигне до продажба в магазин.
Този тип мода преживява бум в края на 90-те и през 2000-те. Появяват се нови компании като UNIQLO, GAP, Primark и TopShop, а днес се появяват компании известни като „ултра бърза мода” като SHEIN, Missguided, Forever 21, Zaful, Boohoo и Fashion Nova.
Коментари
Все още няма коментари!
Коментирай