Събота, 23 Ноември 2024

Министър Шишков: Надяваме се да направим така, че до септември да започне да се строи в участъка Русе – Бяла от магистралата Рс-ВТ

Министър Шишков: Надяваме се да направим така, че до септември да започне да се строи в участъка Русе – Бяла от магистралата Рс-ВТ
Публикация   23 Апр, 2023   /     akcent.bg   /     382

До 10 дни ще бъде допуснато изработването на подробен устройствен план и за отсечката Бяла – Велико Търново

Надяваме се да направим така, че до септември месец редовното правителство след нас да започне да строи в участъка Русе – Бяла от магистрала „Русе – Велико Търново“. Това каза в предаването „Брюксел 1“ на телевизия България он ер министърът на регионалното развитие и благоустройството арх. Иван Шишков.
 
   В последните 6-7 месеца изключително активно се занимаваме с „невидимата част“ от пътното строителство – одобряването на проекти и подробни устройствени планове. Без тях няма да създадем перспектива за развитието на инженерната инфраструктура, която липсва. Имаме лоша транспортна свързаност, изключително зле е оста север-юг, каза още министърът.
 
   Арх. Шишков припомни, че вече са одобрени подробните устройствени планове за изключително натовареното трасе Русе – Бяла и обхода на гр. Бяла от бъдещата магистрала „Русе – Велико Търново“. До около 10 дни се очаква да бъде издадена заповед, с която ще бъде допуснато изработването на подробен устройствен план и за отсечката Бяла – Велико Търново. В момента се проектира и пътен възел между магистралите „Русе – Велико Търново“ и „Хемус“. „Трябва изключително ударно да се проектира цялото трасе поне до магистрала „Марица“, защото това прави сериозна свързаност между севера и юга“, заяви той. И обясни, че пътищата са изключително важни, защото там, където има голям поток на транспортни средства и превоз на стоки, се създава икономически живот и възможност за развитие на регионите.
 
„Нещото, което създава голям проблем за развитието на инфраструктурата, е, че няма достатъчно готови проекти. Упрекват служебния кабинет, че много малко строи. Строим толкова, колкото имахме възможност да започнем да строим. За сметка на това следващите след нас ще имат доста по-голяма възможност да строят, защото навсякъде, където имаше свързани с проектирането проблеми, навсякъде почти сме започнали да ги изчистваме процедурно. Трябваше да имаме проекти за всички магистрали и да намерим икономическия механизъм как да ги построим. Част от тях може да ги построим на концесия“, каза регионалният министър.
 
   „Представете си автомагистрала от Русе до Маказа и връзката, която се получава между нея и другите две – „Тракия“ и „Марица“. Нали разбирате каква зона икономическа може да се изгради в тази посока? Не случайно такава се развива около Пловдив – заради АМ „Тракия“. Ако наистина тези магистрали се развият, България ще има съвсем друга перспектива и възможност всички региони да могат да се развият“, каза министърът.


Коментари

Все още няма коментари!

Коментирай

   captcha