Национална компания " Железопътна инфраструктура " разгласи поръчка за цифровизацията на жп линия Русе - Каспичан за 186 млн. лева без Данък добавена стойност, или общо 223 млн. Крайният период за подаването на офертите е 28 април.Проектът е финансиран по Националния проект за възобновяване и резистентност (НПВУ). Той включва изцяло цифровизиране на дългия 137 км сектор. Срокът за осъществяването му е 2026 година
Национална компания " Железопътна инфраструктура " разгласи поръчка за цифровизацията на жп линия Русе - Каспичан за 186 млн. лева без Данък добавена стойност, или общо 223 млн. Крайният период за подаването на офертите е 28 април.
Проектът е финансиран по Националния проект за възобновяване и резистентност (НПВУ). Той включва изцяло цифровизиране на дългия 137 км сектор. Срокът за осъществяването му е 2026 година
Европейската система за ръководство на железопътния трафик (ERTMS) е единна система за сигнализация и надзор на скоростта, която обезпечава оперативна съгласуемост на националните железопътни системи, като понижава разноските за закупуване и поддръжка на системите за сигнализация, усилва скоростта на влаковете, потенциала на инфраструктурата и равнището на сигурност в железопътния превоз.
ERTMS включва системaта ETCS (European Train Control System - Европейска система за надзор на влаковете),
осигуряваща сигурност на влаковото придвижване, сигурна връзка сред локомотивен ватман и влаков диспечер и световната система за мобилни връзки за железниците (GSM-R - Global System for Mobile Communications - Railway).
Национална компания " Железопътна инфраструктура " разгласи поръчка за цифровизацията на жп линия Русе - Каспичан за 186 млн. лева без Данък добавена стойност, или общо 223 млн. Крайният период за подаването на офертите е 28 април.
Проектът е финансиран по Националния проект за възобновяване и резистентност (НПВУ). Той включва изцяло цифровизиране на дългия 137 км сектор. Срокът за осъществяването му е 2026 година
Европейската система за ръководство на железопътния трафик (ERTMS) е единна система за сигнализация и надзор на скоростта, която обезпечава оперативна съгласуемост на националните железопътни системи, като понижава разноските за закупуване и поддръжка на системите за сигнализация, усилва скоростта на влаковете, потенциала на инфраструктурата и равнището на сигурност в железопътния превоз.
ERTMS включва системaта ETCS (European Train Control System - Европейска система за надзор на влаковете),
осигуряваща сигурност на влаковото придвижване, сигурна връзка сред локомотивен ватман и влаков диспечер и световната система за мобилни връзки за железниците (GSM-R - Global System for Mobile Communications - Railway).
Целта на плана
Преди време от НКЖИ обясниха пред " Капитал ", че въпросната система " подсигурява по-високо равнище на сигурност на жп транспортите и по-ефективно ръководство на влаковото придвижване ", като човешката интервенция ще бъде сведена до най-малко и по този начин ще се отстрани и рискът от неточности. Отделно ще се увеличи и потенциалът на линията, като няма в гарите да се чака удостоверение, че влакът е дошъл в другата гара, с цел да се пусне идващ. Така ще могат да се движат повече влакове на денонощие.
След завършването му жп права ще се трансформира в първата в страната, по която е внедрено второ равнище на Европейската система за ръководство на железопътния трафик (ERTMS), като досега с такава система разполага само жп линията сред Септември и турска граница, като там тя е от първо равнище.
И още поръчки за второ нивоERTMS от второ равнище е планувано да бъде внедрен и в сектора Волуяк - Драгоман от жп линията София - сръбска граница.
Преди време от НКЖИ обясниха пред " Капитал ", че въпросната система " подсигурява по-високо равнище на сигурност на жп транспортите и по-ефективно ръководство на влаковото придвижване ", като човешката интервенция ще бъде сведена до най-малко и по този начин ще се отстрани и рискът от неточности. Отделно ще се увеличи и потенциалът на линията, като няма в гарите да се чака удостоверение, че влакът е дошъл в другата гара, с цел да се пусне идващ. Така ще могат да се движат повече влакове на денонощие.
След завършването му жп права ще се трансформира в първата в страната, по която е внедрено второ равнище на Европейската система за ръководство на железопътния трафик (ERTMS), като досега с такава система разполага само жп линията сред Септември и турска граница, като там тя е от първо равнище.
И още поръчки за второ нивоERTMS от второ равнище е планувано да бъде внедрен и в сектора Волуяк - Драгоман от жп линията София - сръбска граница.
До момента възлагането на задачата обаче не е сполучливо. Поръчката беше оповестена през юни предходната година с планирана стойност близо 20 млн. лева без Данък добавена стойност. В края на октомври обаче поръчката е прекъсната с претекстовете, че " всичките три подадени предложения за присъединяване са несъответствуващи ", а точно офертите не дават отговор на техническата спецификация и на условията за осъществяване на поръчката. Кандидатите са били
обединяванията " ТБ Волуяк - Драгоман ", в което взе участие " Талес Австрия " и " Балкантел " ; " Сиском - АЖД ", в който вземат участие " Сиском инженеринг " и АЖД Прага, и испанската CAF Signaling ( " КАФ Сигналинг " ). Като първият е предложил цена от 18.6 млн. лева вторият - 22.8 млн. лева, а третият претендент - 39.1 млн. лева
Реклама
От офертите на претендентите се вижда, че " ТБ Волуяк - Драгоман " апелира решението за прекратяването на поръчката, само че жалбата е отхвърлена от Комисия за защита на конкуренцията.
Сега новият търг е разгласен отначало на 7 март, със период за подаване на офертите до 6 април. А прогнозната стойност за построяването на системата е 24 млн. лева без Данък добавена стойност.
обединяванията " ТБ Волуяк - Драгоман ", в което взе участие " Талес Австрия " и " Балкантел " ; " Сиском - АЖД ", в който вземат участие " Сиском инженеринг " и АЖД Прага, и испанската CAF Signaling ( " КАФ Сигналинг " ). Като първият е предложил цена от 18.6 млн. лева вторият - 22.8 млн. лева, а третият претендент - 39.1 млн. лева
Реклама
От офертите на претендентите се вижда, че " ТБ Волуяк - Драгоман " апелира решението за прекратяването на поръчката, само че жалбата е отхвърлена от Комисия за защита на конкуренцията.
Сега новият търг е разгласен отначало на 7 март, със период за подаване на офертите до 6 април. А прогнозната стойност за построяването на системата е 24 млн. лева без Данък добавена стойност.
Коментари
Все още няма коментари!
Коментирай