Стандарт Евро-7 ще оскъпи значително камионите

Стандарт Евро-7 ще оскъпи значително камионите
Публикация   07:53     19 Фев, 2023 /     akcent.bg   /     277

   Според Германската прес агенция Федералното министерство на транспорта на Германия е установило, че разходите за класифицирани по Евро-7 тежкотоварни автомобили могат да бъдат с между 2 500 до 4 000 евро по-високи от предварителната оценка на Европейската комисия. Според калкулациите на Федералното министерство на транспорта, разходите за новия емисионен стандарт Евро-7 вероятно ще бъдат много по-високи от тези, посочени от Комисията на ЕС.

   Новината идва, след като Германската прес агенция в Берлин е поискала повече информация по темата. Съобщава се, че експерти от министерството са изчислили допълнителните разходи за среден или луксозен автомобил на до 400 евро, като лекотоварните дизелови автомобили за работа струват с до 900 евро повече, е потвърдил говорител на министерството.

   Що се отнася до тежкотоварните превозни средства, увеличението може да бъде много по-болезнено. Допълнителните разходи в крайна сметка биха могли да бъдат между 2500 и 4000 евро, посочва Германската през агенция.

   Причината за допълнителните разходи е, че за да отговорят на стандарта, производителите ще трябва да инвестират в подобрението на катализаторите и в нови спирачни системи, се обяснява в статията.
Съгласно предложението на Европейската комисия, публикувано през ноември 2022 г., датата за влизане в сила на новия регламент ще бъде 1 юли 2025 г. за новите лекотоварни превозни средства (леки автомобили и ванове); и 1 юли 2027 г. за новите тежкотоварни превозни средства ( камиони и автобуси).

   Въпреки това, както стандартите, така и времето им на въвеждане бяха широко критикувани от индустрията през последните няколко месеца. Германската автомобилна асоциация бе една от първите професионални организации, които изразиха съмнения относно прилагането на новите изисквания, заявявайки, че стандартите за леките автомобили не могат да бъдат въведени до юли 2025 г. Тя също така смята, че е технологично почти невъзможно да се приложи Евро-7 за тежкотоварни превозни средства до юли 2027 г.

   „Предложението, публикувано от Европейската комисия, не се основава на баланс и осъществимост. По-скоро си поставя нереалистични и екстремни цели. За леки автомобили и лекотоварни превозни средства ограниченията са номинално по-малки, но времето за прилагане е невъзможно да се изпълни. Разработването и одобрението на подходящо устройство с време за изпълнение само една година след очакваното завършване на делегираните актове просто не е осъществимо. Европейската комисия е наясно с тези факти, но те явно са били умишлено пренебрегнати. Едно е ясно: спешно се нуждаем от подобрения, така че решението да има смисъл за всички“, каза президентът на асоциацията Хилдегард Мюлер през ноември 2022 г.

   „Загрижени сме, че неотдавнашното предложение за регламент Евро-7 относно емисиите на замърсителите носи голям риск от забавяне на прехода към климатична неутралност“, предупреди Мартин Лундстед, новоизбраният председател на борда на автомобили за работа на АСЕА в средата на януари.

   „Неотдавнашни проучвания, отчитащи нашите амбициозни траектории на декарбонизация, показаха, че Евро-7 ще осигури много незначителни допълнителни ползи за качеството на въздуха, които лесно ще бъдат омаловажени от малко по-високи амбиции за обновяване на автопарковете“, обясни Лундстед, който е и президент и главен изпълнителен директор на Volvo Group.

   Освен това Европейската асоциация на производителите на автомобили (ACEA) постави под съмнение ползите от новопредложените евростандарти. Браншовите организации имаха възможност да дадат обратна връзка по предложените стандарти до 9 февруари, а обсъждането им предстои.



Коментари

Все още няма коментари!

Коментирай

   captcha