Субсидиите в Западна Европа са доста по-високи и по-адекватни от тези, които получават нашите фермери тук и съответно цената на суровината мляко в чужбина е по-евтина от тази тук. Това води до там, че цените в Полша, Унгария или Германия са по-ниски от тези във фермата, която например е на 20 км от нашето предприятие във Видин. Освен, че е на по-висока цена, има и недостиг на мляко в България и ние се принуждаваме понякога да внасяме мляко и от чужбина, коментира Николай Маринов, изпълнителен директор на „Ел Би Булгарикум”, в предаването „Светът е бизнес”.
„Ел Би Булгарикум” е държавна фирма, наследник на бившето държавно стопанско обединение „Млечна промишленост” и по тази причина имаме повече от 60-годишна история. Към днешна дата в компанията работят около 130 служители, а производството ни е в София и във Видин, разказа Маринов.
„Ние сме тези, които държим лиценза да може в България нашите партньори да изписват върху кофичката „българско кисело мляко”, посочи събеседникът.
Маринов сподели, че „Ел Би Булгарикум” има 50-годишна история в присъствието си на японския пазар, а Япония е ключов партньор за компанията.
„Колегите в Япония произвеждат кисело мляко, на чиято кофичка пише „българско кисело мляко”, както и над 185 продукта, съдържащи млечно-кисели бактерии, сред които напитки, вафли, шоколади, бонбони. Средногодишният приход от Япония за лицензионна такса възлиза на между 6,5 до 7 милиона лева. Тези пари постъпват по сметката на „Ел Би Булгарикум” и ние можем да разполагаме с тях, след като изготвим бизнес програма на тригодишна база и я внесем за одобрение в нашата компания-собственик, тоест в „Държавна Консолидационна Компания”. След нейното одобрение ние разполагаме с тези средства , които да инвестираме в развитието на „Ел Би”, обясни Маринов.
По думите на събеседника основното перо в приходите на компанията са лицензионните договори в чужбина – те са над 60 % от приходите. Освен с Япония, имаме лицензионен договор с Финландия и с Иран, а в момента водим преговори с още четири държави, сред които Монголия и Ливан, за сключване на нови договори, посочи гостът.
Пазарният дял на „Ел Би” на българския пазар е свит изключително много. Това се дължи на конкурентната среда и множеството нови компании, които работят на пазара в България. с които да изградим нов производствен цех, нова поточна линия и да разширим магазинната мрежа, допълни Маринов.
вложените суровини в млечните продукти са поскъпнали с около 72%, а самите продукти с 30 на сто, което означава, че предприятията работят на загуба.
Председателят на Асоциацията на млекопреработвателите ДимитърЗоров отчете, че с всеки месец суровото прясно мляко намалява с по 2000 тона. Той обясни, че вложените суровини в млечните продукти са поскъпнали с около 72%, а самите продукти с 30 на сто, което означава, че предприятията работят на загуба.
Броят на фермите за млечни крави намалява с близо 10 на сто
Към края на 2021 г. броят на стопанствата, отглеждащи млечни крави е редуциран до 15 975, или с 9,3% по-малко спрямо предходната година. С изключение на стопанствата, отглеждащи 3 – 9 животни, чийто брой нараства с 6,5% на годишна база, всички останали категории ферми намаляват.
Коментари
Все още няма коментари!
Коментирай