Русе не е предвиден да има въздушни линейки

Русе не  е предвиден да има въздушни линейки
Публикация   17:25     29 Ян, 2023 /     akcent.bg   /     813

За момента планът е първите 6 вертолета да бъдат разположени в София, Пловдив, Варна, Ямбол и Долна Митрополия.

    Ако всичко върви нормално, до края на годината би трябвало да имаме един, а може и два медицински хеликоптера, заяви командирът на Държавния авиационен оператор (Авиоотряд 28) ген.-майор Златко Златев в предаването на БНТ "Денят започва". Очаква се тези дни авиоотрядът да поеме дейността на специално създаденото дружество "България Хели Мед Сървиз", а то самото да бъде закрито от правителството. Срокът за обществено обсъждане на това предложение изтече преди дни.

    Ако се мине на вариант да се сключва договор с чужд оператор, може да станат и повече, като естествено трябва да се подготвят оперативните бази и болниците за кацане на такива вертолети, коментира още ген.-майор Златев. Не е ясно обаче как това се съчетава с други две поръчки, които в момента са в ход. От една страна министерството на здравеопазването премина към пряко договаряне с италианската фирма "Леонардо", която единствена подаде оферта в провалилата се обществена поръчка за доставка на шест хеликоптера. Там вече имаме окончателна офирта за шест плюс два хеликоптера. Отделно самите "Хели Мед" искаха да наемат машина след провала на поръчката и обявиха и такъв конкурс.

   За момента планът е първите 6 вертолета да бъдат разположени в София, Пловдив, Варна, Ямбол и Долна Митрополия. Опцията а е вертолетите да са 6+2 и така да се покрие цялата страна, посочи ген.-майор Златев. Той коментира, че Авиоотряд 28 може да започне да служи не само на правителството, а на всички български граждани. Командирът твърди, че структурата му има готовност да поеме спешната медицинска помощ по въздух и това ще стане "лесно и бързо". "Имаме изградена структура и администрация, пилотите са подготвени. Имаме също така предложение да бъдат закупени два вертолета за спасяване, които да се използват освен за спасяване, за бедствия, аварии, катастрофи и други", каза той.

   Друга промяна предвижда занапред разрешение за полетите да се дава директно от министъра на здравеопазването, тъй като в момента решението е на премиера. "Ако има спешен случай - може да е катастрофа, инфаркт, инсулт, ще се дава заявка към спешна помощ, която може да прецени дали да се изпрати линейка или вертолет", обясни ген.-майор Златев.

   От закриващата се фирма пък твърдят, че авиоотряд 28 не е подготвен да поеме дейността, тъй като за целта са необходими промени в законите. МЗ също държи да има дума в подготовката на системата - служебният министър Асен Меджидиев наскоро също увери, че до края на септември ще имаме медицински хеликоптер. Това боричкане между министерствата върви на фона на срамния факт, че България е единствената членка на ЕС без спешна помощ по въздух.



Коментари

Все още няма коментари!

Коментирай

   captcha