Начинът на пазаруване на дрехи и обувки претърпя една от най-големите трансформации между пандемията и инфлацията в сравнение с останалите потребителски стоки, а прогнозите на 50-те най-големи търговци в страната са, че след 42-процентния скок на оборотите за 2021 г. ръст ще бъде отчетен и за 2022 г., а през 2023 г. ще продължи.
С началото на пандемията на практика спряха почти напълно и покупките на дрехи и обувки. Макар не всички хора да можеха да работят от дома, потребността и покупката на тези стоки рязко се сви.
Производители и търговци коментираха, че клиенти искат да връщат дори облеклата за абитуриентски балове и сватби, а онлайн търговията с втора употреба също процъфтя. Това принуди търговците да свалят цените в моментите, когато магазините не бяха затворени, за да се освободят от залежаващата стока.
В момента, в който отпаднаха ограниченията за работа на търговските обекти, а хората се върнаха към обичайните си навици за пазаруване, започна ръстът на инфлацията.
Данните на статистиката показват, че заради силното поскъпване на живота разходите на домакинствата за дрехи и обувки леко спадат.
Коментари
Все още няма коментари!
Коментирай