С 25% се е свил пазарът на нови автомобили в България през 2010 г., сочи статистиката на Асоциацията на автомобилните производители и техните оторизирани представители у нас. Общо 20 085 леки автомобили, камиони и автобуси са били продадени в страната ни до края на декември. Припомняме, че годината стартира с над 40-процентов спад, който постепенно намаляваше. Спрямо добрата за всички отрасли 2008 г. обаче пазарът се е свил с 53%.
Общо 18 820 леки автомобила бяха продадени у нас през миналата година, което е с 26,8% по-малко спрямо 2009 г. Toyota е най-търсената марка за 2010 г. с 1906 реализирани бройки и пазарен дял от 10,13%. Следвана е от Ford с 1717 продажби и дял от 9,12 %, а трета е Volkswagen (1684 бройки и 8,95% дял). Peugeot, Skoda, Dacia, Citroen, Opel, Chevrolet и Renault съответно оформят своеобразния топ 10 от най-продавани марки у нас. Dacia Logan е най-продаваният модел у нас с реализация от 885 бройки.
При товарните превозни средства и автобусите обаче 2010 финишира с ръст от 14 %, който изглежда невероятен на фона на първоначалния 50-процентов спад през началните месеци и трагичните -85% през 2009 г. Mercedes води в тази категория с 514 продажби и дял от 40,63%, следван от Iveco (съотв. 270 бройки и 21,34%) и Scania (съотв. 148 бройки и 11,70%).
Продажбите на нови мотоциклети и ATV възлизат на едва 337 бройки за 2010 г., като тук е регистриран спад от 22,7%. Peugeot е била най-предпочитаната марка сред двуколесните с общо 136 продадени бройки и пазарен дял от 40,36%. Следват Piaggio (съотв. 67 бройки и 19,88%) и BMW и Yamaha с еднакви резултати – 39 продажби и дял от 11,57% всяка.
Коментари
Все още няма коментари!
Коментирай