През ноември 2022 в Техническия университет София беше проведена заключителна среща на екипа работещ по проект „Моделиране и разработване на комплексна система за избор на технология за превоз в транспортна мрежа“. Проектът е за фундаментални научни изследвания е финансиран от Националния фонд „Научни изследвания“ към МОН. Участници са Техническият университет София (координатор), Русенският университет, Бургаският университет „Асен Златаров“ и учени от Университета Жилина, Словакия.
По проекта в периода 2018-2022 г. екипите на университетите проведоха значителна научноизследователска и експериментална работа, свързана с разработване и експериментиране на нови и усъвършенствани методики и модели за оптимизиране на превозите; изследване на мултимодалните превози, прогнозиране на фините прахови частици и др. Екипът на Русенския университет включва: проф. д-р Велизара Пенчева, доц. д-р Асен Асенов, доц. д-р Димитър Грозев, доц. д-р Цветелина Георгиева и докторанти от катедра „Транспорт“ на Транспортния факултет и катедра „Автоматика и мехатроника“ на Факултет „Електротехника, електроника и автоматика“.
Изследванията по проекта и публикациите в световните научни бази данни са особено ценни за развитието на транспорта на град Русе, който съгласно предложение в Регламент на ЕС през декември 2021 г. беше включен като градски възел в Трансевропейскататранспортна мрежа (TEN-T). Общият брой на определените градските възли за ЕС е 424.
Политиката на Трансевропейската транспортна мрежа е свързана с прилагането и развитието на общоевропейска мрежа от железопътни линии, автомобилни пътища, вътрешниводни пътища, морски маршрути, пристанища, летища и железопътни терминали. Крайната цел е да се премахнат пропуските, да се премахнат пречките и техническите бариери, както и да се укрепи социалното, икономическото и териториалното сближаване в ЕС.
Освен изграждането на нова физическа инфраструктура, политиката на TEN-T подкрепя прилагането на иновации, нови технологии и цифрови решения за всички видове транспорт. Целта е подобрено използване на инфраструктурата, намалено въздействие върху околната среда на транспорта, повишена енергийна ефективност и повишена безопасност. TEN-T се състои от два „слоя“ на мрежата: основната мрежа, която включва най-важните връзки, свързващи най-важните възли и трябва да бъде завършена до 2030 г., и цялостната мрежа, която обхваща всички европейски региони и трябва да бъде завършена до 2050 г.
Коментари
Все още няма коментари!
Коментирай