Участъкът Русе – Бяла и обходът на гр. Бяла, част от бъдещата магистрала до Велико Търново", трябва да са факт до 2028 г. Това заяви министърът на регионалното развитие и благоустройството арх. Иван Шишков на заседание на парламентарната комисия по регионална политика, благоустройство и местно самоуправление.
В нея участваха и заместник-министрите Захари Христов и Поля Занева-Димитрова, Десислава Паунова - член на Управителния съвет на Агенция "Пътна инфраструктура", Ирена Георгиева – изпълнителен директор на „Български ВиК холдинг“ ЕАД и др. Министър Шишков подчерта пред депутатите от комисията, че липсата на подробни устройствени планове, проекти и отчуждения е сериозен проблем както за строителството на нови пътища и магистрални участъци, така и за укрепването на свлачища. В тази връзка той отбеляза, че едва в мандата на сегашното служебно правителство магистралата от Русе до Велико Търново е обявило като национален обект, а МРРБ е одобрило подробните устройствени планове за участъците Русе-Бяла и Бяла-Велико Търново.
„Вече има сключен договор и трябва да бъде направен технически проект на съоръжението. Предстои решение за избор на надзор и проектирането на самия обект“, каза арх. Шишков. Той напомни, че процедурата за инженеринг на обекта е наследена и нейното прекратяване е означавало да не се спази срокът за строителство.
Министър Шишков добави, че заради липсата на подобрен устройствен план трасето на АМ „Европа“ е свършвало на 150 метра от границата, което означавало там винаги да има тапи от автомобили. Липсата на планове забавя и строителството на магистралното трасе от Видин до Ботевград, особено в участъците между Враца и Монтана. „С екипа ми правим всичко възможно, за да решим проблемите, като в рамките на два месеца одобрих три важни подробни устройствени плана за големите инфраструктурни проекти“, отчете арх. Шишков. По отношение на строителството на магистралата между Враца и Монтана министърът информира, че през декември предстои да се одобри процедурата за отчуждение на терените за строителство.
Коментари
Все още няма коментари!
Коментирай