Маргита Тодорова, директор „Маркетинг и продажби" пред Акцент.БГ
Макар че в Албена все още почиват немалко туристи, бизнес резултатите от Лято 2022 са вече изведени и в голяма степен анализирани. От една страна мениджмънтът отчита по-добри показатели спрямо 2021 година, но предвид много външни фактори, оказващи негативно въздействие върху средата, те са под очакваните стойности. Оптимизмът, който настъпва след стабилизирането на COVIDкризата, е охладен от избухналата война в Украйна, набиращата сила инфлационна вълна и политическата турбулентност.
Всичко това нагнетява в обществото усещане за несигурност както в България, така и на основни пазари, каквито са Германия, Франция, страните от Бенелюкс, Скандинавия. Отчетени са и положителните моменти, регистрирани при търговските резултати за Централна и Източна Европа, които през този година показват чувствителна динамика нагоре.
В началото на годината се налага приемането на екшън план, когато на българо-румънската граница започват да пристигат украински бежанци. Тогава в много кратки срокове е необходимо да се направи подготовка за тяхното посрещане, като в пиковия момент в Албена са били настанени над 1400 души. Една част от тях започват работа в комплекса, с което в някаква степен се решава наболелия проблем с липсата на кадри. Наети са също много служители от Киргизстан, а в няколко от ресторантите работят висококвалифицирани готварски екипи от Турция.
Друга статистика също прави впечатления, която за ръководството е най-важният лакмус за това дали Албена върви в правилната посока, а именно потребителската удовлетвореност на гостите. Оценките им в най-големите портали за директна продажба и маркетинг, каквито са платформите HolidayCheck.de, Booking.com и TripAdvisor.com отчитат увеличение в нивата на удовлетвореност, особено във висококатегорийните хотели, където стандартите са безкомпромисни.
Що се отнася до инвестиционната програма, в първата половина на 2022 г. приключва изграждането на изцяло новия 5-звезден хотел „Амелия“, посветен на темата авиация, носещ името на първата жена пилот, прелетяла Атлантическия океан Амелия Еърхарт. Приоритетни остават също ангажиментите, заложени в Стратегията за устойчиво развитие на компанията, реализирайки голяма инвестиция в мощности за възобновяема енергия. На покривите на много от хотелите освен инсталации за затопляне на вода, вече има монтирани и фотоволтаични панели.
Заедно с тях и инсталацията за газ от биоразградими отпадъци, Албена задоволява автономно 50% от електроенергийното потребление на годишна база. За ваканционното селище зелената мисия не е просто идея и документ лишен от съдържание, а усърдна работа и най-вече кауза, към която трябва да бъдат приобщени всички заинтересовани страни.
Коментари
Все още няма коментари!
Коментирай