Френската търговска верига Carrefour обяви, че продава бизнеса си в Гърция и напуска страната. Новината дойде в навечерието на решителните парламентарни избори в неделя и е поредното доказателство, че големите западни компании все по-трудно успяват да правят бизнес в страната, където търсенето е сринато, заради продължаващата пета година рецесия и нарастващите рискове Гърция да напусне еврозоната.
Френската компания обяви в петък, че ще продаде всички свои акции в смесеното дружество на партньора си Marinopoulos, предаде агенция "Ройтерс". Отсега нататък веригата магазини с марката Carrefour ще продължат да работят, но под формата на франчайз на едноименната компания, която е най-големият търговец на дребно в Европа.
Carrefour, която отчете 16% спад на продажбите си в Гърция за първото тримесечие, ще отчете счетоводна загуба от 220 млн. евро в резултат на сделката с Marinopoulos.
Новината ще се отрази и на България. На практика отсега нататък магазините под марката Carrefour в България, Кипър, Албания и други балкански страни вече ще оперират също като франчайз. Съвместното гръцко-френско дружество вече ще е изцяло собственост на Marinopoulos, като френският гигант ще предоставя продукти срещу такса.
Джойнт-венчърът Carrefour Marinopoulos бе създаден през 1999 г. Компанията притежава 41 хипермаркета, 287 супермаркета и 479 по-малки магазини в Гърция и Кипър. Гръцката Marinopoulos има подобни партньорства за местния пазар и с други световни марки като Marks & Spencer, Gap Inc, Starbucks Corp и LVMH Sephora.
Новината е поредното доказателство за влошената пазарна среда в Гърция, където търсенето се срина заради дълговата криза и с растяща неяснота страната дали ще успее да се задържи в еврозоната, отбелязва "Ройтерс". Миналия месец британската Marks & Spencer обяви, че поема близо 45 млн. паунда загуби от бизнеса си в Гърция.
Коментари
Все още няма коментари!
Коментирай