Неделя, 22 Декември 2024

Предпоследно: Фериботът Русе- Гюргево тръгва този месец. Онлайн регистрация ще прави фериботът предпочитан пред опашките на Дунав мост

Предпоследно: Фериботът Русе- Гюргево тръгва този месец. Онлайн регистрация ще прави фериботът предпочитан пред опашките на Дунав мост
Публикация   02 Окт, 2022   /     Румен НИКОЛАЕВ   /     1811

Според служебния премиер Донев трансграничният трафик между България и Румъния.

   Очакванията РО-РО терминалът Русе- Гюргево са да заработи до края на октомври. Това заявиха пред Акцент.БГ официални представители на държавни институции, имащи отношение към тематиката, неофициално.

 Ако това се случи, ще е година след първото обяваване на откриването на линията, след което имаше още няколко пускови срока. Предпоследният беше за м. септември.

  На румънския бряг текат довършителни дейности. По отношение на отваряне на фериботен граничен пункт Моканашул в Гюргево вече стана ясно, че министерският съвет на Румъния е дал зелена светлина в четвъртък и тази необходимост е преодоляна. Всъщност сега е възстановен граничния пункт на РО-РО терминала, който работеше от другата страна на Дунава.

  Очаква се до две седмици да се проведе двустранна среща в северната ни съседка, където окончателно ще бъде решено и ще стане ясно кога ще бъде направен първият курс на катамарана Хан Кардам, както и на румънския оператор.

  От българска страна инфраструктурата е готова още от края на м. май.

  Българсият оператор също е в готовност да придвижи катамарана от Видин, където се намира в момента, заяви управителят на Фери Русе Даниел Стефанов. "Хан Кардам" е собственост на словашка фирма, от която Фери Русе е взел под наем след сключен договор.

    Какво ще може да се превозва през терминала?

 При наличието на двата оператора, при пълен подвоз на катамараните, за денонощие ще може да бъдат превозени над 400 ТИР-а, смята управителят на Русе Фери.

 "Хан Кардам" ще може да изпълнява 7-8 курса за денонощие, всеки от които е около 3 часа. Ако правилно са подредени камионите и се запълнят всичките места, но на курс може да бъдат превозени 30-36 ТИР-а.

   Предимство за ползващите РО-РО терминала

 Предвижда се да бъде създадена система, която да дава предвидимост и ще позволява онлайн регистрация на заявките за ползване на катамарана.

  Вероятно оператор на спедиторска фирма   на превозвача, след като знае по кое време камионът ще е на граничния пункт, да се регистрира. По този начин ще се избегне реденето на дългите опашки пред  Дунав мост.

 

  

 

 

 

Тагове : ферибот ,


Коментари

Все още няма коментари!

Коментирай

   captcha

Прочети още