Въпреки ниското ниво на река Дунав, фериботните платформи на терминал Айдемир, намиращ се извън Силистра, продължават да превозват тежкотоварни автомобили на пълни обороти. Всяка от тях е с капацитет близо 200 тона.
Към този терминал са пренасочени и леките автомобили, преминаващи досега през намиращия се в града граничен пункт с Румъния.
В същото време в съседната на Силистра община Тутракан работят по изграждането на нова фериботна връзка, която ще има връзка с румънския град Олтеница и ще съкрати разстоянието до Букурещ.
Положителната тенденция продължава и през август. Могат да се похвалят и с рекордна стойност, каза Радослав Добрев, директор на дирекция "Опериране и експлоатация на пристанищни терминали" при държавното предприятие "Пристанищна инфраструктура":
"До 650 автомобила, обработени за 24 часа".
Двете платформи - на българския и румънски превозвач, са на денонощен режим на работа и на ден се правят двадесет курса, съобщи Анелия Петкова, ръководител на фериботния терминал.
Проектните дълбочини на терминала от два метра и половина са осигурени и не се влияят от ниското речно ниво, коментира Симеон Симеонов, капитан на платформата "Спика Фери", собственост на българския превозвач. Това е направено, за да може трафикът да се извършва регулярно, да няма прекъсване и проблеми при акостирането. Капитан Симеонов обясни още, че фериботните платформи нямат проблем да работят на максимален капацитет с товароносимост от близо 200 тона.
От 1940 година насам най-ниските нива на Дунав при Силистра са били измервани през октомври 1992 година -34 см и през септември 2003 година -26 см.
До три месеца трябва да започне и изграждането на инфраструктурата на нова фериботна връзка в Силистренско – тази между Тутракан и румънския град Олтеница, съобщи кметът д-р Димитър Стефанов. Очакванията са до следващото лято тя да бъде готова. Осигурено е финансиране и е готов работният проект за изграждане на обходен път.
За собствениците на превозваческите фирми остава успокоението, че се мисли в посока на алтернативни маршрути, че спадналото ниво на река Дунав все още не е пречка за плаването на фериботните платформи и че макар и да има опашка от камиони, тя е с пъти по-малка от тази на Дунав мост.
Коментари
Все още няма коментари!
Коментирай