Facebook се влошава, написа CNN Business по повод новината, че компанията майка – Meta Platforms, записа първия си тримесечен спад на приходите, откакто е публично търгувана. Гигантът е генерирал 28.8 млрд. долара за трите месеца до юни, което е спад от 1% спрямо същия период на миналата година.
Компанията на Марк Зукърбърг стъпи на борсата през 2012 г. и през десетте години като публична организация приходите ѝ вървяха само нагоре. Досега.
Печалбата на социалната мрежа спадна много по-рязко. Нетната ѝ стойност се сви с 36% на годишна база до близо 6.7 млрд. долара. Това е огромен обрат спрямо предходната година, когато се удвои.
Meta отчете спад от 14% на годишна база в средната цена на рекламата – тревожен знак на фона на отслабващото търсене на онлайн реклами в резултат на по-широкия икономически спад.
Броят на месечните активни потребители на приложението Facebook също е намалял леко спрямо първото тримесечие на 2022 г. – от 2.936 милиарда на 2.934 милиарда. По време на конферентен разговор с анализатори в сряда главният изпълнителен директор на Meta Марк Зукърбърг каза, че спадът е очакван и го приписа на „интернет блокади, свързани с войната в Украйна“.
Броят на хората, които използват Facebook ежедневно, продължава да расте“, изтъкна той.
Резултатите на Meta идват, след като през последните седмици упорито се говореше за опитите ѝ да повиши производителността на служителите, докато се стреми да преодолее периода на забавяне на растежа и силната конкуренция от играчи като TikTok. Тези предизвикателства съвпадат с по-голям макроикономически натиск, включително нарастващата инфлация и опасенията от рецесия.
По-рано този месец Зукърбърг заяви, че компанията ще свие плановете си за наемане на инженери с поне 30% тази година.
Много екипи ще се свият, за да можем да прехвърлим енергията към други области в компанията“, каза Зукърбърг по време на конферентния разговор по време на отчета тази седмица.
Въпреки това се очаква спадът в продажбите на компанията да продължи и през следващото тримесечие. Meta заяви, че очаква приходите за текущата четвърт да бъдат между 26 и 28.5 млрд. долара. Дори да останат в горния край, това би означавало спад от 1.76% спрямо предходната година.
Като фактори зад тази прогноза от Meta посочват по-слабите приходи от VR звеното Reality Labs и продължаващата слабост в търсенето на онлайн реклама, причинена от икономическата несигурност. Други технологични компании, включително Twitter и Snap, също се сблъскват със затегнатите бюджети на рекламодателите на фона на икономическия спад. Но Meta вече се бореше с предизвикателствата на този пазар, след като промените в проследяването на приложенията на Apple направиха по-трудно насочването на реклами.
Акциите на Meta паднаха с около 5% в късната търговия в сряда след отчета за приходите, преди да се възстановят в известна степен.
Коментари
Все още няма коментари!
Коментирай