АПИ ще подпише днес договорите за проектиране и строителство и за строителен надзор на най-дългия тунел в страната- под Шипка

АПИ ще подпише днес договорите за проектиране и строителство и за строителен надзор на най-дългия тунел в страната-  под Шипка
Публикация   08:28     08 Юни, 2022 /     akcent.bg   /     381
  • Избраният изпълнител е "Консорциум "ПСВТ", в който влизат "Хидрострой", "Пътни строежи - Велико Търново" и "Пътинженерингстрой-Т".
  • Договорът е за 358 млн. лв. с ДДС и засега няма информация, че ще се индексира заради инфлацията.
  • По проекта ще се построят общо пет тунела, като основният с дължина 3.2 км ще е най-дългият в страната.

     Председателят на УС на Агенция „Пътна инфраструктура“ Тодор Василев ще подпише договорите за проектиране и строителство и за строителен надзор на тунела под Шипка.

   Обществената поръчка предвижда изграждането на участък с дължина 10,549 км, от които 7,96 км са ново строителство, а 2,59 км са реконструкция на съществуващия път I-5 Габрово - Казанлък, посочват от пътната агенция.
     В заданието са включени и 5 тунела с обща дължина 4,011 км.
    Тунелът под Шипка ще е 3,22 км, а останалите 4 тунела ще са по-малки. Ще бъдат построени още 6 моста и 1 подлез, 12 бр. армирани насипи, една стоманобетонова подпорна стена, една стоманобетонова укрепителна стена и т. н.

   Договорът за проектиране и строителство ще бъде подписан с ДЗЗД „Консорциум „ПСВТ“, в което участват: „Пътни строежи – Велико Търново“ АД, „Хидрострой“ АД и „Пътинжеренигстрой-Т“ ЕАД. Стойността му е 358 020 000 лв. с ДДС. Срокът за изпълнение на поръчката е 240 дни /8 месеца/ за проектиране и 1280 дни /3,5 години/ за строителство.

   Жителите на Габрово обаче остават скептични, че реално ще стартира строителство на мащабното съоръжение. Повод за тяхното недоверие е, че тунел под Стара планина се обещава в продължение на десетилетия. /БГНЕС



Коментари

Все още няма коментари!

Коментирай

   captcha