Между 450 и 600 милиона евро ще струва изграждането на пътя Русе – Бяла. Това стана ясно от отговор на министъра на регионалното развитие Лиляна Павлова през 2016 г. на питане на народните представители Мариана Бояджиева и Добрин Данев от „БСП лява България“.
Днес най-ниските оферти за 76 км. от трасето на магистралата, приличаща на самолетите F-16, са над 850 млн. евро. Все още третия етап от магистралата - след обхода от Бяла до след В. Търново не е смятан. През 2020 г АПИ показа идеен проект за трасето, което ще е дълго общо 133 км и засега пътната агенция твърди, че ще струва над 1.84 млрд. лв. А сега най-ниските оферти, година и половина по-късно са с почти същата цена, но за 2/3 от цялото трасе.
Става въпрос са оферти, които вчера бяха официално обявени, подадени преди година. Според запознати с процедурата вероятно евентуална първа копка е възможна най-рано след 8 месеца, т.е. догодина.
Колкото до "новината", че ще се търси 0-вата точка за втори мост на Дунава край Русе и началото на пътя /магистралата/ Русе- В. Търново се оказва повече от фалшива новина. И сега се казва, че началото ще е там, където е начертан още по времето на областния управител Галин Григоров на карта.
Става все по- ясно, че проектът "Магистрала Русе- В. Търново" за 6 години поскъпна над 2 пъти, а вероятността да се случи е толкова нереална, както преди повече от 15 години.
Почти никой никъде не говори за изграждането на този важен, много важен път за региона, като част от трасето Русе- Бяла доби трагична известност като "Пътят убиец". София - Видин не беше дори в главите на управляващите, Пловдив- Асеновград се случи без дори и ред да се напише. Вече упорито се говори за магистрала "Черно море" и нито дума за влязва вече в историята Русе- В. Търново.
Коментари
Все още няма коментари!
Коментирай