Протестите са свързани с политически искания. Това каза министърът на транспорта Николай Събев по време на изслушване в ресорната парламентарна комисия по транспорт, предаде БТА. По повод общата икономическа тежест във връзка с цените на горивата, министър Събев припомни, че са информирали, че в Министерството на финансите много активно се работи да се създаде и предложи за обсъждане в Министерския съвет антиинфлационен пакет. Той съобщи, че вместо да изчакат мерките от пакета, превозвачите поставили ултиматуми. Събев коментира, че когато човек поставя ултиматуми – той не иска да преговаря.
"С тези, които поискаха да разговаряме, ние вече сме в преговори", добави транспортният министър. "Ние ще продължим да водим разговори, ние няма да се отклоним от визията за това да бъде подредена транспортната икономика на страната, защото това е единственото условие да имаме наистина икономически растеж", каза той.
Министър Събев информира депутатите от парламентарната комисия, че претенцията на превозвачите за намаление на акциза не е от компетенциите на Министерството на транспорта и съобщенията. Относно другото искане на превозвачите за отпадане на био компонента от цената на горивата, Събев коментира, че тогава остава въпросът какво се прави с фермерите.
Той съобщи, че за три конкретни водещи фирми в бранша се извършват проверки на Държавната агенция „Автомобилна администрация“.
"Започнахме комплексни проверки на компаниите. Затова е държавата - да прави проверки", заяви Събев.
Пред журналисти министър Събев коментира, че всеки ден има преговори с различни български превозвачи. Транспортният министър изрази увереност, че нещата започват да се подреждат.
Въпреки уверенията на министъра, от транспортния бранш заявиха, че не се отказват от предстоящия протест на 18 май и застават зад исканията на работодателските организации за оставка на цялото правителство.
Относно пътните такси, министър Събев коментира, че във всички европейски държави една трета от приходите се формират от плащанията на гражданите, а две трети - от бизнеса. В България не е така, две трети от тежестта на пътните такси се поемат от населението на България, а не от бизнеса, каза още той.
Коментари
Все още няма коментари!
Коментирай