Директорът на АППД кап. далечно плаване Павлин Цонев изрази на вчерашната среща за целогодишно плаване по р. Дунав становище, че е необходимо да се набави в краткосрочен план техника, която до подобри до известна степен корабоплаването в българо-румънския участък. Под понятието техника бяха включени ледоразбивач и две драгиращи съоръжения.
Само преди два месеца кап. Цонев изрази позиция, която се противопоставяше на това на Дунавската камара, която първа предложи закупуването на ледоразбирач. Още повече, че единствено в българския участък такова съоръжение няма и затова единствено в този участък се затваря Коридор №7 не само за български кораби, а за цяла Европа. Шефът на АППД тогава заяви, че „не е оправдано за 10 дни в годината, и то на няколко години, да се затварят толкова много средства”. Според него един ледоразбивач би струвал 10 млн. лева, според Дунавската камара- между 4 и 6 млн. лева. Кап. Цонев и сега обаче потвърди личното си мнение за неособено ефективното вложение в ледоразбивач. Единствено, което го е накарало да промени позицията си, че средствата, с които ще бъде закупен кораба, ако това се случи наистина, няма да се връщат.
Директорът на АППД прибави към първоначалната инвестиция поддръжката на ледоразбивача, ежегодното му боядисване, екипаж и т.н., т.е, т.е. сериозни разходи.
Позицията на директорът на АППД, изразена вчера пред журналисти: Основният проблем е техниката. Ние не разполагаме с драгажна техника, с истински хидрографен кораб, а използваме приспособен на 34 години….Искаме професионална техника, с която да получим професионален резултат.
Коментари
Все още няма коментари!
Коментирай