Четвъртък, 16 Май 2024

Всички малки местни летища ще стават държавни?

Всички малки местни летища ще стават държавни?
Публикация   10:41     08 Апр, 2022 /     akcent.bg   /     516

На Община Русе е било предложено тя да даде аеропорта под наем на „Летище София“ ЕАД, което е оператор

 

По повод на изпратеното писмо от транспортното ведомство до общините в Русе и Бургас с искане летищата край с. Щръклево и Равнец да се прехвърлят на министерството, Събев заяви, че всички общини с местни малки летища ще получат подобни писма.

Министърът заяви, че всичко е започнало от това летището в Русе да започне да функционира. Той обясни, че с кмета на града са търсили различни варианти, но всеки един вариант е бил сложен. Така Събев научил, че община Бургас възнамерява да изгражда фотоволтаичен парк върху пистата на летището в Равнец. Той напомни за летището в Силистра и заяви, че там усилията на ведомството са били „последен вопъл“, защото отдавна аеропортът бил частна собственост.

Златомира Мострова (ИТН), която зададе въпроса за писмата, заяви, че в тях министерството посочвало имотите и сградите на летищата. Събев заяви, че ведомството няма отношение към имотите, а към това малките летища да започнат да функционират. Той добави, че аеропортът в Равнец ще се развие за карго полети, това ще се отрази положително на развитието на индустриалните паркове, но и на цялата област Бургас.

"Оказва се, че една община, ако иска да заработи летище, трябва да го даде на концесия, тя не може да изгради оператор. За да се съгласим обществен оператор да почне да оперира на общинско летище, трябва да има промяна в Закона за въздухоплаването", обясни министърът.

"За да направим такава промяна, само заради нуждата на една община, аз съм първият противник, защото това е лобиране за промяна в Закона само за един конкретен частен интерес“, допълни Събев.

Според него законите трябва да се променят така, че да имат дългосрочност и действието им да носи полза за обществото.

Събев обясни, че на кмета на Русе е било предложено общината да даде аеропорта под наем на „Летище София“ ЕАД, което има структура, лиценз, може да е оператор.

   "Когато едно летище започне да функционира, е по-лесно да се даде на концесия, защото то носи доходност, има някакъв смисъл. Оказа се, че трябва да правим квазиконцесия и пак да променяме закона“, обясни министърът.



Коментари

Все още няма коментари!

Коментирай

   captcha